Dåp eller navnefest ?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Skal dere døpe deres barn, ha navnefest eller ingen feiring ?

Dere med barn fra før, hva gjorde dere da ?

Og om dere vil, kan dere gjerne begrunne deres valg :)

Her blir dåp igjen, akkurat som med storebror.
Vi er begge døpt, og vil at barna våres skal være i kirken de å.
Da får de iallefall ett valg senere i livet. :)

Vi skal nok døpe :)

Gutten våres ble døpt - så det må nok lillesøster også :) Synes det er en fin tradisjon <3

Vi skal ha dåp, samme som storesøster:) jeg vul at de skal være i kirka:) så til konfirmasjonen kan de bestemme selv:)

Vi døpte vårt førtse barn, litt etter press fra familiene.
Denne gangen vil samboeren min at vi ikke skal døpe barnet. Og siden jeg/min familie fikk velge forrige gang, synes jeg det er viktig å respektere hans meninger også. Man er jo to om dette, og det er ikke riktig at jeg og mine skal få bestemme hver gang, når han ikke føler at dåp er det rette.

Det kan virke litt rart med en som er døpt, og som ikke er det. Men verden er da ikke svart og hvit, og barnet er velkommen til å døpe seg senere. :-)

Men, jeg håper iallfall på en privat markering. For jeg synes dette barnet også fortjener å ha en liten fest! :-)

Det blir vel sikkert dåp etter hvert.

Blir dåp som storebror og storesøskna :) Vi er begge døpte,og dem kan heller få velge senere selv om di ikkje vill ver i kirka lenger.

Ikke bestemt oss. Er nok litt (mye) forventninger om dåp fra familien,men vi er usikre. Kanskje vi får bestemt oss en gang?!? ;-)

Her blir det verken dåp eller navnefest, som med storesøster. Men en markering blir det:) mannen er ikke medlem i statskirken, og jeg vil ikke akkurat kalle meg selv troende...,,, derfor blir det slik.

Begge gutta er døpt i et skogholt utendørs st, hans helgen. Jenta blur døpt i vår lokale kirke;kr

Litlå er døpt, og det blir lille bror også :) Litlå ble døpt på 3 mnd dagen sin, så hadde vert kjekt om det klaffet likt denne gangen også ;)

Dåp :)

Her blir det dåp.
Jentene mine re ikke døpt da deres far ikke ville det.
Men nå vil snuppa, så da blir det dobbel dåp til høsten :)

Back
Topp