Dåp eller navnefest?

Det er jo litt kjedelig da.... :-( Veninna mi reiste "hjem" for å døpe førstemann, andremann ble døpt her som pappaen kom fra... Så er jo et alternativ å døpe der svigerinnene skal føde om de bor der en av dere kommer fra da.. ;-)
Vi kommer fra/bor i 3 ulike byer på vestlandet med 4-5 timer kjøretur mellom og vi bor på østlandet nå ( mannen min sitt hjemsted). Så uansett så må nesten de komme til oss... Skikkelig upraktisk, er en god tanke da :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Hmm det vet jeg ikke :/ har ikke sotte meg helt inn i det enda. Vet bare at det ikke blir i kirken der man lover å oppdra i Guds tro ( vist det er det dem sier) vi går aldri i kirken og er ikke kristne så vil derfor ikke " lyve" å døpe ungen vår. Men humanetisk seremoni, kan du fortelle fort hva det er? Vi så for oss et selskap med mat bare å ikke noe mer.
Hvis du går inn på humanetisk side og velger din by,så kommer det opp informasjon :) det er en veldig vakker seremoni. Varer ikke noe lenge,så inviterer du de nærmeste. Noen går i kjole, noen døpes i bunad. Så er det musikk og så snakker de om hvor viktig det er å være et godt menneske og tro p hverandre. Ikke noe Gud og disipler. Så går man frem alle foreldrene og viser barnet, får en attest med navnet. Utrolig fin seremoni :) gleder meg til den dagen.

vi skal ha dåp, hadde navnefest til de 2 eldste (noe jeg angrer på i ettertid, men var ung og lot meg snakke rundt)
Har begynnt å samle inspirasjon fra nett og slikt, og har ett håp om å få dåp 11.august. Men det er kanskje litt tidlig å spørre på kirkekontoret nå :P

Hvis du går inn på humanetisk side og velger din by,så kommer det opp informasjon :) det er en veldig vakker seremoni. Varer ikke noe lenge,så inviterer du de nærmeste. Noen går i kjole, noen døpes i bunad. Så er det musikk og så snakker de om hvor viktig det er å være et godt menneske og tro p hverandre. Ikke noe Gud og disipler. Så går man frem alle foreldrene og viser barnet, får en attest med navnet. Utrolig fin seremoni :) gleder meg til den dagen.
Har allerede bestilt en seremoni nå :)
Jeg likte veldig godt det jeg leste der inne :) nå er det bare å prøve for 4 gang å overtale min far og familien på han sin side. De er kristne så dem er imot at snuppa ikke skal bli døpt. :( er trist når det blir sånn, men får håpe hvertfall pappa gir etter å hvertfall møter opp :)

Vi skal ha dåp:)

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Ja, er jo dere to nå som skal lage tradisjon til deres nye familie:)han har bare å møte opp ;) skjønner ikke hvorfor
folk skal ha så mye meninger om dåp, så praktiserer de ikke kristendommen selv. Blir festen lenge etter fødsel?:)

Ja, er jo dere to nå som skal lage tradisjon til deres nye familie:)han har bare å møte opp ;) skjønner ikke hvorfor
folk skal ha så mye meninger om dåp, så praktiserer de ikke kristendommen selv. Blir festen lenge etter fødsel?:)
Skjønner heller ikke at sånne ting kan ødelegge så mye, men men ordner seg nok :) jeg har termin 13.05 og seremoni er 13.10. :) :)

Det hørtes jo bra ut :) 4 måneder etter termin tenkte jeg også. Får kjøpe en liten baby bunad :D ååå, så stas

Back
Topp