Dåp eller navnefest?

Dåp uten tvil.

Navnefest!

Før storebror kom til verden hadde jeg holdningen "dåp eller ingenting". Dåp syns jeg ble feil for oss, selv om det har vært tradisjon både i min og pappans familie. Ingen av oss er særlig kristne og det å skulle ha faddere som skal oppdra barna i den kristne tro... Nei. Det ble helt feil for oss.

Da sto vi jo igrunn igjen med alternativet ingenting og syns det var litt stusselig, så vi snuste på navnefest. Ingen av oss hadde noen gang vært med på noe sånt, så vi var vel litt skeptiske, men etter å ha undersøkt litt, så syns vi det hørtes fint ut - og det var det! Det var en kjempefin seremoni i rådhuset og en kjempekoselig familiesamling etterpå.

Det blir definitivt navnefest på lillebror også :)

Hadde dåp med jenta vår så blir vel det med neste også. Var samboen min som brant før dåp. Jeg kunne like gjerne hatt navnefest.

3xS skrev:
ingen av dela. vi har nok en liten sammenkomst og feirer at ho har kommet til verden på samme måte som vi gjorde med storebror

Samme her :)

Dåp

Blir nok ikke dåp. Vi har ikke hatt navnefest for de andre, men tenker likevel det hadde vært kjekt med en type navnefest eller sammenkomst for å samle familien mot sommeren. Vet ikke om jeg vil kalle det navnefest, men det nok noe lignende ;)

Back
Topp