Dåp eller namnefest?

En tråd i 'Februar 2019' startet av Moderator Marte, 27 Feb 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Moderator Marte Gift med forumet Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️ VIP

...eller kanskje ingen av delane?
    Kva planlegger dokker?
    :)

2. Spinnelill Elsker forumet ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Vi skal ha dåp, mest fordi det er viktig for svigerfamilien. Og det ble en veldig fin dag når vi hadde det for eldste :) det viktigste er at vi får samlet mye familie til en koselig dag :D

3. Isla Glad i forumet Marsipanene 2019 ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Dåp. Går i tradisjon :)

4. Makina Forelsket i forumet ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Her blir det dåp pga. tradisjon :)

5. Reana Gift med forumet ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Her blir det dåp :)

6. VimsenM Flørter med forumet ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Me kommer til å ha dåp :)

7. FrøkenFin Forelsket i forumet Marsipanene 2019

Vi kommer nok til å ha navnefest denne gangen :)

8. Dini Flørter med forumet

Her blir det dåp :joyful:

9. marley Glad i forumet ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Usikkert her enda. Jeg heller mot dåp, mens samboer ønsker nok navnefest. Vi får se, feiring blir det nok uansett :)

10. Newnew Glad i forumet ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Vi skal ha knesetting, syns det høres litt mer spennende ut enn navnefest ;D hadde dåp med nr 1, pga barnefar syntes det var fin tradisjon. men mann min/far til nr 2 er like lite kristen som meg, så da velger vi noe annet :)

11. Minibo Flørter med forumet ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Vi skal samle familien og ha ei markering privat. Vi kalte det namnefest for storesøster så gjer nok det denne gongen også. Vi tenker at ungene skal få bestemme kva religion dei eventuelt vil tilhøyre når dei blir gamle nok til å bestemme det sjølv.

• Liker Liker x 1
  12. Katzilla87 Glad i forumet Novemberlykke 2016 ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Blir dåp her. Førstemann er døpt så tenker det er greit. Er mest for tradisjon. Min bestemor har en dåpskjole som alle barnebarn og oldebarn er døpt i og brodert navnet inni. Så tenker jeg det er lettere å melde seg ut av kirka når den tid kommer enn å måtte døpe seg dø ungdom hvis han skulle ønske det. Koselig å få samlet familien uansett hva man kaller det :)

13. _Prinsesse Fiona_ Flørter med forumet

Her blir det navnfest :)

14. Vivaliva Glad i forumet Assistert-jentene ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Navnefest:) føler det blir feil for oss med dåp selv om vi er døpt selv, for praktiserer ikke kristendom.

15. MadeleineXX Glad i forumet ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Her blir det ingen av delene. Minien skal få lov til å bestemme selv hva han vil når han blir eldre :)

16. Minibo Flørter med forumet ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Det er det vi også tenker. Skal berre samle familien til ei privat feiring, og kaller det for namnefest. Synes det et fint å ha ei markering sjølv om det ikkje er noko som er knytt til religion eller livssyn.

• Liker Liker x 1

Del denne siden