Dålig samvittighet

KaiSi

Forelsket i forumet
Sitter med dåli samvittighet.....
var på julebord, drakk gaaaaaaaaanske mye... men jeg hadde jo ikke peiling da... sukk. håpa lille knøtte ikke tok skade av det!

ORIGINAL: KaiSi

Sitter med dåli samvittighet.....
var på julebord, drakk gaaaaaaaaanske mye... men jeg hadde jo ikke peiling da... sukk. håpa lille knøtte ikke tok skade av det!

hvor langt var du på vei da du var på julebord da?
husker ikke helt men fosteret deler ikke blod med mor før det har gått en stund. og mange har tatt seg ei fyllekule før de har vist de er gravide. og det går som oftes bra. men snakk med legen din hvis det plager deg veldig.

da er vi to... [&:]
Jeg var på julebord den 27.november, og det lille knøttet ble antageligvis unnfanget den 22.november...

Så jeg krysser fingrene for at den ikke la merke alkoholen jeg tømte innpå...
Håper vi ikke delte blod så tidlig!

Har dårlig samvittighet jeg også... Men etter seks år uten prevensjon, så gir man liksom opp håpet litt, og man må bare leve et normalt liv og håpe på at det skal skje ett under en vakker dag! [;)] Er vanskelig å ta alt med forbehold hele tiden, og det er jo umulig å finne ut at man er gravid så tidlig i svangerskapet!

Så vi får bare satse på at det går bra med de små knøttene våres! [;)]
Og bare tenk hvor mange unger som har fått samme starten!

Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for det. Du visste jo ikke. Og mest sannsynlig har det gått bare bra skal du se [:)]
Vet det er lettere sagt enn gjort. Tok meg en skikkelig fest jeg også, da jeg var gravid første gangen. Visste selvsagt ikke at jeg var gravid. Husker jeg bekymra meg fælt..
Har en veldig frisk og fin 2-åring idag heldigvis [:)]

Samme her[:'(] Var på julebord 3.desember, men bøtta vel ikke innpå. Noen rødvinsglass jeg godt kunne vært foruten, men jeg visste jo ingenting. Før jeg visste noe om mini, drakk jeg en halvliter og han gikk det jo fint med så håper det går bra denne gangen også[&:]

Samme her. Drakk gaaanske mye i bursdag 6 desember, men visste heller ikke om at jeg da var gravid.. Håper det går bra allikevel. Har egentlig slutta å tenke så mye på det, mange som drikker før de vet de er gravide, og med de fleste går det jo veldig bra[:)]

Ikke tenk på det, KaiSi! Forrige graviditet var jeg på to-tre julebord med relativt mye alkohol involvert (husker til og med at jeg sluttet å drikke utover kvelden da jeg fikk så vondt i magen..) pluss at jeg drakk litt på juleaften. Ble jo kjempeglad da jeg oppdaget at jeg var gravid like etterpå, men gjett om jeg var nervøs og stressa gjennom resten av svangerskapet!... Her hadde jeg liksom drukket på de tidspunktene hvor barnet var mest utsatt virket det som. Men ut kom verdens flotteste og smarteste jente!! Så prøv å ikke la det ødelegge for deg, for det har helt sikkert gått bra! Bruk heller energien din på å ha det bra og leve sunt fremover [:)] For min del hjalp det å gå på tidlig ultralyd i uke 12 og høre hjertet slå og at alt var som det skulle [:)] Senk skuldrene og nyt graviditeten og det som skal komme!!

ORIGINAL: Nr 3 i august 2011

Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for det. Du visste jo ikke. Og mest sannsynlig har det gått bare bra skal du se [:)]
Vet det er lettere sagt enn gjort. Tok meg en skikkelig fest jeg også, da jeg var gravid første gangen. Visste selvsagt ikke at jeg var gravid. Husker jeg bekymra meg fælt..
Har en veldig frisk og fin 2-åring idag heldigvis [:)]

Helt enig i dette, men jeg har da en frisk og sunn 5,5 åring[;)]

Jeg hadde 2 todagersfester mens jeg gikk med førstemann (fant først ut at jeg var gravid da jeg var 6 uker på vei), nevnte det for legen da jeg var til første kontroll og han sa at det skulle jeg ikke tenke på, mest sansynlig gikk det fint og det var jo uansett ikke noe jeg kunne gjøre noe med så skulle ikke bruke tiden på bekymringer.
Lillegutt er en sunn, frisk og smart liten gutt [:)]

Så ikke bekymre deg du

Back
Topp