Dåke som ammer, kor mykje drikke den vetle utenom?

3.mannpåveg

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Her ammer eg enda ca tre ganger om dagen og om natta, men om dagen har han det ofte for travelt til å drikke skikkelig. Prøver å gi han vatn utenom, men han drikk bare rundt 40-60 ml om dagen. Gav han fruktdrikk i dag og då drakk han nesten 200ml til eit måltid, så virker som han bare ikkje liker vatn.
Kor mykje og kva drikk dåkes utenom amming?
Er veldig i tvil om eg skal gi han meir fruktdrikk eller om eg skal fortsette å bare tilby han vatn?


Sent from my iPad using BV Forum
 
Nå ammer ikke jeg,men vi har vært veldig strenge med at hun skal drikke vann. Nå drikker hun ca. 250ml vann om dagen når hun kun er hjemme. I barnehagen har jeg ikke peiling på hvor mye vann hun får i seg.
 
Gi vann! De trenger ikke noe annet enn vann og melk. Prøv å gi lunka vann, kanskje det er bedre?.
Lillebror får vann til alle måltider, vet ikke hvor mye han drikker... gir fra ei imsdals-flaske. Så ammes han når han vil,blir som regel bare når han skal sove. Ammer en del på natta plutselig:confused: og når vi våkner på morrakvisten.
Så min får nok væske i seg iløpet av en dag.

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app
 
Vet ikke hvor mye knøtt drikker men han får barevann og litt pupp. Tilbyr koppen titt og ofte:)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Gi vann! De trenger ikke noe annet enn vann og melk. Prøv å gi lunka vann, kanskje det er bedre?.
Lillebror får vann til alle måltider, vet ikke hvor mye han drikker... gir fra ei imsdals-flaske. Så ammes han når han vil,blir som regel bare når han skal sove. Ammer en del på natta plutselig:confused: og når vi våkner på morrakvisten.
Så min får nok væske i seg iløpet av en dag.

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app
Har prøvd med lunka og, ingen forskjell :( men får bare fortsetta å prøva! Rekne med han får det han treng frå amminga.


Sent from my iPad using BV Forum
 
  • Liker
Reactions: jc
Æ amme litt å hu drikk ca 200 ml vann pr dag i tillegg :)
 
Tassen min får pupp (mest om natta, faktisk) og vann. Tok tid før han likte vann, men nå har det tatt seg opp litt. Får vann til alle måltider, og tilbyr også jevnlig gjennom dagen. Men er ikke snakk om store mengder. Så lenge bleia er tissevåt flere ganger daglig, så regner jeg med at alt er i orden. :)
 
Lille her ammes tre ganger i døgnet og får vann til alle måltider, pluss at han får vann også ellers. Våte bleier viser at det er nok vil jeg tro
 
Back
Topp