Dåke med pcos

Mammafrøken90

Flørter med forumet
Vi skal i gang med ivf over nyttår. Har lest masse om kort og lang protokoll. Leste og at vi med pcos har lettere for å bli overstimulert? Vi har jo mange, men mest trulig dårlige egg.
Så er det noken med pcos så har gått/går gjennom ivf å vil dele litt om Koss veien har vore?

Jeg har ett forsøk bak meg, det var lang protokoll. Fikk ut 7 perfekte egg, 4 ble befrukta (halvparten er vanlig sa dem)
Ett ble satt inn, endte i abort, og jeg fikk 2 på frys :)

Jeg har hatt 4 forsøk + 2 inseminasjoner.

Inseminasjonene gikk OK; men ble ikke gravid.

Forsøk 1: ut 13 egg, litt overstimulert, 1 av 7 befruktede ble utviklet og satt inn dag 3. Merket jeg var litt overstimulert, men ble ikke veldig dårlig.

Forsøk 2: 4 egg ut, 1 av 2 utviklet seg til 5-dagers. Gravid, men mistet. Mye symptomer og var nok litt overstimulert (hadde flere eggposer enn de 4 de fikk hentet ut).

Forsøk 3: her gikk alt til helvete. 22 egg ut, ingen utviklet seg (aner ikke hvor mange som ble befruktet), havnet på sykehus med vann i lungene og var kraftig overstimulert med alt for store eggstokker. De var enorme og jeg fikk forbud mot alt annet enn hvile før de var minsket i størrelse. Var dårlig kanskje 2 uker med sykemelding og hyppige kontroller på AHUS.

Forsøk 4: 4 egg, 2 utviklet seg. Gravid med ene og andre fryst. Ingen overstimulering, men veldig mye symptomene tidlig. Ble til Leah ❤️

Jeg har hatt ett forsøk. Kort protokoll og lav hormondose, men likevel 27 egg ut på uttaket. 18 av dem var modne og 12 ble befruktet. Selvsagt overstimulert, og ble totalfrys. 5 av de 12 var gode nok til frys, heldigvis. Vi venter nå på neste fryseinnsett.

Jeg tror ikke det er noen automatikk i at vi med pcos mest sannsynlig har dårlige egg. Jeg fikk i alle fall beskjed om at eggene mine så veldig fine ut, og verken gyn eller sykehuset har snakket om større sjanse for dårlig eggkvalitet pga pcos. :)

Jeg har hatt 4 forsøk + 2 inseminasjoner.

Inseminasjonene gikk OK; men ble ikke gravid.

Forsøk 1: ut 13 egg, litt overstimulert, 1 av 7 befruktede ble utviklet og satt inn dag 3. Merket jeg var litt overstimulert, men ble ikke veldig dårlig.

Forsøk 2: 4 egg ut, 1 av 2 utviklet seg til 5-dagers. Gravid, men mistet. Mye symptomer og var nok litt overstimulert (hadde flere eggposer enn de 4 de fikk hentet ut).

Forsøk 3: her gikk alt til helvete. 22 egg ut, ingen utviklet seg (aner ikke hvor mange som ble befruktet), havnet på sykehus med vann i lungene og var kraftig overstimulert med alt for store eggstokker. De var enorme og jeg fikk forbud mot alt annet enn hvile før de var minsket i størrelse. Var dårlig kanskje 2 uker med sykemelding og hyppige kontroller på AHUS.

Forsøk 4: 4 egg, 2 utviklet seg. Gravid med ene og andre fryst. Ingen overstimulering, men veldig mye symptomene tidlig. Ble til Leah ❤️

Uff, så utrulig skremmende det du opplevde på 3. Forsøk. Godt det gjekk bra.
Har og hatt 3 inseminasjoner, men ingen suksess det.

Så utrulig kjekt at dåke fekk ei lita jente! Litt av ein tur for å få det til, å er så kjekt å hørre når det lykkes <3

Kan eg spør om Koss eine merke ein er overstimulert??

Jeg har hatt ett forsøk. Kort protokoll og lav hormondose, men likevel 27 egg ut på uttaket. 18 av dem var modne og 12 ble befruktet. Selvsagt overstimulert, og ble totalfrys. 5 av de 12 var gode nok til frys, heldigvis. Vi venter nå på neste fryseinnsett.

Jeg tror ikke det er noen automatikk i at vi med pcos mest sannsynlig har dårlige egg. Jeg fikk i alle fall beskjed om at eggene mine så veldig fine ut, og verken gyn eller sykehuset har snakket om større sjanse for dårlig eggkvalitet pga pcos. :)
Oy, det var veldig mange egg. Men så bra at fleire av dei uansett blei befruktet:)
Sida du var så overstimulert, betyr det at du ikkje fekk innsett då sida dåke venter?
Då er det nok alt dette på Google so går til håve på meg får ein håpe. Sånn egentlig treng ein jo bare et godt egg :chicken:
Dette med at du fekk kort protokoll, hadde det noke med pcos å gjere?? Eller var d tilfeldig? Offentlig eller privat?

Uff, så utrulig skremmende det du opplevde på 3. Forsøk. Godt det gjekk bra.
Har og hatt 3 inseminasjoner, men ingen suksess det.

Så utrulig kjekt at dåke fekk ei lita jente! Litt av ein tur for å få det til, å er så kjekt å hørre når det lykkes <3

Kan eg spør om Koss eine merke ein er overstimulert??

Jeg ble dårlig, slet med pusten (vann i lungene) og store smerter i magen (eggstokkene) etter uttaket. Hadde først de normale ubehagene etter uttak før det eskalerte 3-4 dager senere. Dag 5 var jeg på AHUS. (Ironisk nok samtidig som klinikken ringte og sa det ble avbrutt..)

Jeg ble dårlig, slet med pusten (vann i lungene) og store smerter i magen (eggstokkene) etter uttaket. Hadde først de normale ubehagene etter uttak før det eskalerte 3-4 dager senere. Dag 5 var jeg på AHUS. (Ironisk nok samtidig som klinikken ringte og sa det ble avbrutt..)

Hørres ut so ein ekkel opplevelse :( seie litt om at det er ein stor belastning for kroppen.
Kort eller lang protokoll du hadde? Offentlig eller privat?

Hørres ut so ein ekkel opplevelse :( seie litt om at det er ein stor belastning for kroppen.
Kort eller lang protokoll du hadde? Offentlig eller privat?

Nr 3 (pluss ene inseminasjonen - avbrutt IVF) var kort, resten lang. Offentlig ;)

Nr 3 (pluss ene inseminasjonen - avbrutt IVF) var kort, resten lang. Offentlig ;)
Kvir meg veldig til å komme i gang. Eg er den typen så treng å planlegge fram i tid, å helst ha plan b og c og d :joyful:
Prøver tenker at eg skal bare gjere det legen anbefaler, men er jo heilt hol på all info om dette uansett :rolleyes:

Oy, det var veldig mange egg. Men så bra at fleire av dei uansett blei befruktet:)
Sida du var så overstimulert, betyr det at du ikkje fekk innsett då sida dåke venter?
Då er det nok alt dette på Google so går til håve på meg får ein håpe. Sånn egentlig treng ein jo bare et godt egg :chicken:
Dette med at du fekk kort protokoll, hadde det noke med pcos å gjere?? Eller var d tilfeldig? Offentlig eller privat?
Har ikke fått vite hvorfor det ble kort protokoll, har ikke spurt heller. Stoler egentlig på at sykehuset bestemmer det som er best, og så tar vi det derfra. Om det blir ny stimuleringsrunde skal jeg ha enda lavere hormondose, evt andre medisiner. Vi går offentlig.

Jeg var i stor fare for å bli kraftig overstimulert etter uttak, så derfor ble det planlagt at jeg ikke fikk sette inn egg den runden (siden HCG forverrer det). Det var kjipt når vi fikk vite det, men samtidig er jeg glad jeg slapp å bli dårlig av overstimulering.

Har vært gjennom 6 ferskforsøk, alle med kort protokoll.
Første forsøk hadde jeg mange egg (husker ikke hvor mange på noen av forsøkene, så da må jeg evt lete i gamle papirer) fikk satt inn et, ble overstimulert - en natt på sykehus, var gravid noe som gjorde overstimuleringen verre, men mistet i uke 7, et egg på frys som ikke overlevde opptining
Andre forsøk, litt færre egg, men fikk 3 på frys der to overlevde opptining. Gravid på siste fryse egget, men mistet i uke 6.
Tredje forsøket - ny medisin som resulterte i ingen brukbare egg - avbrutt.
Fjerde forsøket fikk jeg satt inn to egg, som ikke resulterte i noe, hadde også et fryseforsøk på det uttaket.
Privatklinikk
5 forsøk (samme medisin som tredje forsøket)et egg som ble befruktet , og ble satt inn, negativt
6 forsøk en del egg, ble totalfrys på 4 blastocyster for å hindre overstimulering. 1.frys - gravid, men mistet i uke 6, 2.frys endte med en gutt født i juli17:Heartblue Søskenforsøk med 3.egget fra frys - gravid, men mistet i uke 12

Har vært gjennom 6 ferskforsøk, alle med kort protokoll.
Første forsøk hadde jeg mange egg (husker ikke hvor mange på noen av forsøkene, så da må jeg evt lete i gamle papirer) fikk satt inn et, ble overstimulert - en natt på sykehus, var gravid noe som gjorde overstimuleringen verre, men mistet i uke 7, et egg på frys som ikke overlevde opptining
Andre forsøk, litt færre egg, men fikk 3 på frys der to overlevde opptining. Gravid på siste fryse egget, men mistet i uke 6.
Tredje forsøket - ny medisin som resulterte i ingen brukbare egg - avbrutt.
Fjerde forsøket fikk jeg satt inn to egg, som ikke resulterte i noe, hadde også et fryseforsøk på det uttaket.
Privatklinikk
5 forsøk (samme medisin som tredje forsøket)et egg som ble befruktet , og ble satt inn, negativt
6 forsøk en del egg, ble totalfrys på 4 blastocyster for å hindre overstimulering. 1.frys - gravid, men mistet i uke 6, 2.frys endte med en gutt født i juli17:Heartblue Søskenforsøk med 3.egget fra frys - gravid, men mistet i uke 12
Oy for ein prosess dåke har hatt. Men det er vel verdt det når lille gutt då kom til verden :p veldig trist dåke mista, ønsker dåke masse lykke til med videre søskenforsøk :Heartpink:Heartblue

Oy for ein prosess dåke har hatt. Men det er vel verdt det når lille gutt då kom til verden :p veldig trist dåke mista, ønsker dåke masse lykke til med videre søskenforsøk :Heartpink:Heartblue

En laaang prosess, gikk 6 år fra vi startet prøvingen til mini kom, men absolutt beste premien
Håper det ikke tar like lang tid med neste

Må bare få sagt kor mykje eg beundrer dåke alle. Det er ein tung prosess, å sjølv om resultatet er verdt alt (Vil eg tru) så er det ein lang prosess i forkant.
God jul alle sammen, må høgtida bli like flott so dåke sterke damer :love7

Tusen takk, god jul til deg også :)
Jeg håper at dette blir min siste barnløse jul, er den 12. siden jeg ble prøver. Så lov og håpe :)

Må 2019 bli ett bra år :)

Jeg har PCOS, og gikk på kort protokoll. Derimot tok det 3 uker før jeg var tilfredsstillende stimulert. De var veldig forsiktige med dosejustering i starten, da de var redd for overstimulering. Var under nøye overvåkning, og var på Riksen omtrent hver 2-3.dag.

Tok ut 18 egg, 12 ble befruktet. 7 overlevde, har 6 egg på frys. Satt inn 1 embryo 01.09, og ble gravid på første IVF-forsøk :) Er idag 18+3, og har termin i mai :Heartred

Jeg har hatt 2 forsøk med ulik dosering. Kort protokoll på begge.

1.forsøk: 150 Gonal-F og Cetrotide. 12 egg ut, 9 befruktet. Innsett av ett 2-dagers. Ikke gravid, ingen på frys.

2.forøkt: 225 Menopur og Cetrotide. 14 egg ut. 13 befruktet. Innsett av ett 2-dagers. Gravid, ingen på frys.

16+2 i dag ❤️

Back
Topp