då var det slutt på mme...

Lefsen84

Forumet er livet
Idag så prøvdte vi får første gang å gi henne vanlige melk..gikk helt suverent..hun merka ikke forskjll i det hele tatt,reagerte ikke..hehe[8D][:D]

får å innformere litt så slutter vi ikke pang rett av med mme! men ja jeg begynner nå med vanlig melk til henne og har ingenting i mote det![;)]

en skal egentlig ikke begynne med vanlig melk før etter 1års alderen.
dette er fordi kumelka ødelegger for jernopptaket i kroppen på barnet som er svært viktig nå.

det har jo også meg melkeallergi å gjøre å bør derfor tilvennes gradvis, men først når dem er 1 år da.
Hadde venta jeg............

å så flott at det er flere enn meg so har/ skal slutte... jeg skal slutte med mme i romjulen.... har nemlig skjemt bort han eldste på å få ha den varme melkeflaska si til barnetv og da med tåtetut, men nå er det slutt både for Aksel og for Haakon for de tutene tar nemlig NISSEN med seg.... lurt ikke sant så da blir det melk på kvelden av glass til de begge 2... skal bli deilig..

har prøvd å gi Haakon vanlig melk før og det gikk uten problemer så regner med det går greit..

ups dette ble langt...... thanks for reeding it...

ORIGINAL: LilleMusMei

dette er fordi kumelka ødelegger for jernopptaket i kroppen på barnet som er svært viktig nå.

det har jo også meg melkeallergi å gjøre å bør derfor tilvennes gradvis, men først når dem er 1 år da.

står fra 9 mnd i boka jeg har og siden det ikke er allergi i fam er det vel greit tenker jeg..... Aksel fikk fra han var 10 mnd og han er i tillegg 10 uker prematur og det var greit og har gått fint så jeg ser ikke problemet...

ORIGINAL: Annask

ORIGINAL: LilleMusMei

står fra 9 mnd i boka jeg har og siden det ikke er allergi i fam er det vel greit tenker jeg..... Aksel fikk fra han var 10 mnd og han er i tillegg 10 uker prematur og det var greit og har gått fint så jeg ser ikke problemet...

mat med større innhold av melk fra 10mnd men ren melk å drikke fra 12mnd er det jeg har fått vite ihvertfall.
Pga jernopptaket

Vi fikk skriv på hs når vi var på 9mnd-kontrollen tidligere i uka. Der står det om 1 års-stadiet. Det står at barnet kan få lett-melk eller skummet melk..

jeg har snakket med helsesøstera ang dette og hun synst at ingenting var betre enn det! hun har gått på mme hele tiden fra hun var nyfødte og da er hun mer herda i magen enn andre som bare har fått mm.. og det er ingen melke allergi i familien så hun mente at vi kunne bare gi henne d..ingen problemer!
men selfølgeligt gradvis..blir ikke pang rett av mme selfølgeligt.. har også hørt at man kan begynne så tiligt son 9 mnd alderen, så lenge at ungen ikke reagere noe på det!

Går ant å gi det fra 10 mnd i hvertfall![:)]  Men det er jo forskjell på barn, så det som er "anbefalt" betyr ikke at det er rett for alle barn.. Men da jeg var liten gav man barna h-melk fra de var 6 mnd!! Og det gikk jo sikkert greit! Men husk på dette med jern og at H-melk er veldig mettende, slik at de ikke får for mye, det tar på appetitten deres.. Søstra mi pimpa melk hele dagen da hun var liten og spiste alt for lite annen mat, ble blodfattig tilslutt.. [&:]

Vi har prøvd litt innimellom, vi har null allergi i familien, så ser ingen fare med det.. Men blir nok en god stund for vi starter fast med det fordi han brystunge, og er ikke så vant med MME engang. Men har hørt om de som starter veldig seint med melk, og de barna vil gjerne ikke ha det.. Så alt er jo en balansegang! Men prøv dere fram dere - man merker jo fort dersom det skulle bli reaksjoner [:)]

Sorry.. ble litt langt, var visst litt pratsom idag [;)]

ORIGINAL: Little Jo

Går ant å gi det fra 10 mnd i hvertfall![:)]  Men det er jo forskjell på barn, så det som er "anbefalt" betyr ikke at det er rett for alle barn.. Men da jeg var liten gav man barna h-melk fra de var 6 mnd!! Og det gikk jo sikkert greit! Men husk på dette med jern og at H-melk er veldig mettende, slik at de ikke får for mye, det tar på appetitten deres.. Søstra mi pimpa melk hele dagen da hun var liten og spiste alt for lite annen mat, ble blodfattig tilslutt.. [&:]

Vi har prøvd litt innimellom, vi har null allergi i familien, så ser ingen fare med det.. Men blir nok en god stund for vi starter fast med det fordi han brystunge, og er ikke så vant med MME engang. Men har hørt om de som starter veldig seint med melk, og de barna vil gjerne ikke ha det.. Så alt er jo en balansegang! Men prøv dere fram dere - man merker jo fort dersom det skulle bli reaksjoner [:)]

ja er sant det..alt med måte[;)] 
som de sier også at ungene skal ikke settes opp i sittende stilling før dem kan det selv, men det har de fleste gjort får det..man skal ikke bgynne med fast føde før 6 mnd..men er mangen som begynnte med det før det også..man kan ikke alltid følge boka..boka er bare en veiledning..ikke bruksanvisning..så gjør det dere føler er best for ungen[;)] alle unger har forskjellige tempoer og ulike tempoer på alt

Hmm,Litt tidlig å slutte med d enda kanskje?[8|]
Her har vi nettopp bynt med tilvenning av vanlig melk, ekstra lett melk da.. Tar MME og litt vanlig melk, og skal øke hver uke..[;)] Satser på at hu drikker vanlig melk rundt 11 mnds alder'n..

Møøøø... sier jeg også, da... he, he.. ammer fortsatt jeg og, men har venner som har kuttet ut mme ved 10 mnd alder uten problemer... Er jo bare å være litt ekstra obs. Lykke til går sikkert så fint atte![;)]

ORIGINAL: sofiesmamma

ORIGINAL: Little Jo

ja er sant det..alt med måte[;)] 
som de sier også at ungene skal ikke settes opp i sittende stilling før dem kan det selv, men det har de fleste gjort får det..man skal ikke bgynne med fast føde før 6 mnd..men er mangen som begynnte med det før det også..man kan ikke alltid følge boka..boka er bare en veiledning..ikke bruksanvisning..så gjør det dere føler er best for ungen[;)] alle unger har forskjellige tempoer og ulike tempoer på alt

Som jeg skulle sagt det selv! [:D]

er veldig enig med dere ,det er ikke det......
men dette med jernopptaket i kroppen er jo ikke ulikt fra barn til barn.... Og jern er veldig viktig for små bebyer som våre søte små.
velger å vente til nærmere 1års alderen jeg da...

lykke til[:)] blir nok deilig å slippe detta pulveret,hehe[:)] 

vil litt tilbake til dette med jernopptak...

JA det hemmer litt opptak av jern den melka men det er jo bare å passe på at de får i seg litt ekstra med c-vitamin og det er det jo masse av i frukt og fruktglass + at de nå kan få slike tillskudd som f.eks sanasol eller lignende.
så er jeg veldig enig i dette med at mme barn er mere herdet i magen enn mm barn.
som sagt så fikk Aksel vanlig melk fra 10 mnd og er 10 uker prematur og fikk beskjed om at det var greit...
dessuten har haakon fått joghurt nå i 2 mnd i alle fall og det går fint så JA jeg velger å gå over til q ekstra lett melk nå i romjulenog skal selvfølgelig ikke gå rett over heller...

gjør det som passer dere jenter det er det som er riktig for deres barn... man må stole på seg selv..[;)]

Back
Topp