Då har eg vert hos legen i dag... * oppdatert*

nemoen

Glad i forumet
Jah då har eg vert hos legen i dag,fikk sykemelding ei uke. fikk beskjed om å holde meg i ro ut sykemeldingen å ikkje løfte småen eller gå tur me hundene, hun mente jeg hadde en truende abortering, dvs. Det kan skje vis jeg ikkje tar d med ro... Men fikk ikkje tidli ul fåreløpig... Hun hadde en liten misstanke om MA men det vil jo vise på prøven, ska ta ny på fredag... Hu sa d kunne og være utenfor livmoren men at da ville jeg få mer vondt så hu ville se det an... Arg blir så sint... Kunne hun ikkje bare sendt meg på ul å finni ut av det med engang?............................................................... ........ .......... ........ ...... ....... ....... ........ Jada jenter då har er ver hos legen og på sykehuset i dag.. Tok nye prøver hos lege men ikkje fått noen svar enda... Fikk invendig ul i dag og det var godt å se at den lille var inni livmora og at hjerte banka...MEN det banka i min rytme? Er det normalt? Åsså var det lite fostervannsprøve og litt mye morkakevev, så ska tebake på Torsdag eller fredag te ny ul...

Åhr!! Så irriterende!! Kan du ikke ringe imorgen og si du er så bekymret at du vil ha en UL? Late som du har mer vondt enn du har eller noe? Har du hatt blødninger kanskje? Jeg er 7 uker imorgen og hadde det vært meg så hadde jeg krevd å få UL med en gang!
Masse lykke til! Det går nok helt fint med deg skal du se  :)

Nå må du LYTTE til det du har fått beskjed om!! Jeg hadde truende abort ett par ganger mens jeg gikk gravid med gullet, så det der vet jeg altfor mye om, grøss!

Finn sofaen og legg deg godt til rette, for det skal du bli i en uke nå. Basta!!! 
* vifter litt med pekefingeren sånn for sikkerhets skyld ;) *

Enig med Trone! Det er nok vanskelig å ikkje kunne ta seg så masse av ungen din som du gjerne vil, men denne uken skal du nettopp det!
stå opp av senga og legg deg på sofan! Og der blir du!
se tonnevis av sessonger med ett eller anna! kun opp av sofan for å lage deg mat eller gå på do!

og ja, eg er heilt enig med deg! Du burde fått UL! korfor i all verden er de så kipne på det da!

og til slutt vil eg sende deg eg lang klem og håper virkelig at dette går fint over av seg sjølv og lille gull klorer seg fast i mammahybelen!

Takk jenter.. Er ikkje lett for må ha småtten heime, har ikkje barnehageplass:( men prøver å ta det med ro... Vet ikkje koffer de e så kjipe på det fikk jo ikkje sist heller med gulle da jeg ble gravid på p piller og hadde kraftig matinfeksjon.. Har hatt blødning men bare en liten på lørdag å d vet legen... Hu skremte meg jo bare mer i dag en hu hjalp:( men går ikke smertene over ska eg ha ul, det gir eg meg ikkjebpå...

Huff. hold deg i ro og hør på legen. Om du er skremt av vettet og føler noe er galt så ringer du og ber og UL med en gang!

Stå på krava! :)

jeg hadde krevd en ul, er ikke bra å gå å engste seg ..
men du får prøve å ta det helt med ro noen dager

Ja når hu sa truende abort, MA eller muli utenfor livmoren virker det jo ikkje mye lovende :( kjenner jeg liker det svært lite:( åsså slite eg me angst pga stoffskifteni tillegg så hjerte dunker jo i hundre tusen å det kan ikkje være særlig bra for dingsen i magen om den i det heletatt lever:(

Uff og uff! Jeg mener også det samme som snuppene oppe her, ikke gjør mer enn du må. Alle andre ting kan legges tilside. Dette er så viktig. Stå på ditt og få henvisning til UL. Jeg hadde det pga. blødninger som heldigvis var helt ufarlig. Jeg skal tenke på deg!

Uff, nå fikk jeg vondt av deg! Prøv å slapp av og ta det så rolig som mulig. Blir du for redd så krev ul! Stor klem

Tusen takk for god støtte og trøst jenter:) dere er jammen gode å ha... Helt fantastiske:)

Oppdatert

Dåååååh, du fikk sett hjertet da! :) :) 

Hva sa de om skulle skje når du skal inn på kontroll igjen da? Føler du at du får tilstrekkelig med informasjon fra de?

Så om jeg skjønner riktig er du innlagt på sykehuset nå da? Virker som en evighet å vente helt til slutten av neste uke :( Men håper alt går i riktig retning så dette går bra, krysser alt jeg har for dere!

Ja fikk go info di var flinke selv om de ikkje kunne si så mye enda... Er mye roligere, åsså fant jeg dette forsi jeg var usikker på hjerte rytmen: Når begynner hjertet å slå? Hjertet og blodårer er det første organsystemet som er på plass i et foster. Allerede 21. dag etter befruktningen (5 ukers svangerskap), når fosteret er 4 mm langt, begynner hjertet å slå 70-80 slag per minutt. Så øker det opp til 170-180 slag per minutt ved ca 11 svangerskapsuke og faller senere ned mot ca 130 nær fødselen. Hjertet er ”utrettelig”, sa Osnes. I voksen alder slår det ca 90 000 slag per døgn. Det vil si ca 3 milliarder på 90 år!   Ska ta ny ultralyd å hcg på sykehuset å ta hcg hos legen på onsdag så di kan se på begge utviklingene :) går nok bra håpe eg:)

Nei jeg holder meg absolutt ikkje i ro lenger... Fikk klar beskjed på sykehuset om å holde meg i aktivitet, nettopp fordi vis ikkje svangerskapet tåler aktivitet nå, så er det ikkje meningen det skal overleve, kroppen har alt bestemt om det skal ut eller ikkje da er det bare tiden som kan vise, og jeg kan framskynde det men da hadde det skjedd uansett... :) så var ikkje som legen sa i det heletatt... Hu har bare ikkje peiling, truende abort er vis du har kommet ca uke 20 og blør, da kan du gjøre det best å holde deg i ro...

Håper dagene flyr avgårde slik at det blir onsdag, og at alt står bra til inni magehuset ditt! God oppfølging er alt, så de må ta godt vare på deg. :)

Back
Topp