DÅP

Rakel

Glad i forumet
Vi har diskutert litt ang dåp og faddere. Vi har lyst å spørre et søskanbarn av min mann og konen hans om å være faddere. Så viser det seg at broren hans skal ha dåp samme dag som oss. Er det teit av oss å spørre dem om å være faddere da? Vi har snakket om å evt. bytte dag. Hva mener dere?
Jeg har også lurt på å spørre en vennine av meg, men hun har nettopp fått barn selv, tror dere det er dumt å spørre henne da? Kanskje hun føler at hun må spørre meg igjen?
Jammen ikke lett dette her med dåp og faddere. Vil jo gjerne ha noen som bryr seg litt....

Det kan jo sette dem i en liten knipe dersom de blir invitert i to barnedåper samme dag, en som fadder og en der du er onkel. Ang å bytte dag er det jo også en praktisk bit, er det mulig uten at det har noen betydning?
Spør venninnen din om det er henne du vil ha [:)]

Hadde kanskje vurdert å bytte dag jeg.

Jeg spurte min kusine om hun ville være fadder for Ine. Hun har en jente som er 1,5 mnd eldre enn Ine, så jeg tenkte det er perfekt. Men hun har jo nok å gjøre med henne da. Så det er ikke ofte hun er her(heller aldri) Og jeg gid ikke gå til henne mer. Ble sånn enveis kjørt. Så jeg angrer litt på det valget.
 Men er jo ikke sikkert din venninne er sånn som min kusine.

Denne gangen skal min mor og far være fadre. Ville egentlig ikke at besteforledre skulle være det, men fant ut at det er de 2 jeg stoler mest på. Så valget var enkelt denne gangen.(selv om jeg har tenkt og tenkti noen mnd nå[:)])

Back
Topp