DÅP- inspirasjonstråd

Ket

Forelsket i forumet
Noen som har tips til bordekning, blomster etc til dåpen?
Hvor får en kjøpt disse lange løperene?
Tips til meny, kaker etc
Legg gjerne ut bilder av dåpsbord, flotte kaker etc.

Jeg skal sy sånne små duftposer av hvit linstoff og skrive på navn (bruke alfabet sjablonger) med tekstilmaling. Fylle i med bomull og lavendel. sløyfe skal være lyserosa og på den skal jeg skrive navnet til dattera mi og dåpsdato. Jeg skal ha sånne små lyserosa vaset med en pion blomst i hver sammen med sånne små hvite blomster, Alla brudeslør... Eller gerbera i stedetfor pion. Sist kjøpte jeg sånn velur stoff på jysk, hver pakke inneholder 5 meter. Gjør nok det nå også. Det løper greiene har jeg sett på panduro og Nille.

vi skal ha dåp på søndag :) 

Mat: snitter
Kaker: hvit dame, prinsesse kake (ikea sine), cake pops, pavlova og bløte kake
Snop: twist og pikekyss
Drikke: kaffe, te, vann, farris, cola, solo, mozell og pepsi max

Vi skal ha et gavebord med bilde av dåpsbarnet på.

Bordkortene blir kjedelige kjøpe kort som står i stil med invitasjonene.

Pynten blir hvit duk fra jysk, rosa løper, rosa te lys i små glass, rosa roser/blomster"hoder" i små glass og noen færre store bukketter

Gave fra oss forledre til dåpsbarnet blir "min første diamant smykke", forsølling av tutten hennes og penger på konto. Evt. gullhjerte med navnet i eller hvittgull armbånd med navnet ingravert (må se det litt ann hvor mye smykker hun får slik at vi evt. kan bytte). 

Løpere i forskjellige farger finner man på Panduro. Sist gang kjøpte vi masse fint på Nille faktisk, lys i lillafarger og satte de på brune fat kjøpt på Ikea og helte farget sand rundt. Kjøpte også noen fine sommerfugler på Nille som vi la på lys fatene.

Tok også masse kvister og satte i en vase og kjøpte bittesmå klyper på Panduro og satte fast masse bilder av snuppa, ble kjempefint!

Vi hadde navnefest så bordkortene ble en forklaring med hva den enkeltes navn betyr, denne gangen tror jeg vi er litt "trendy" og lager cakepops med navnelapper på.

Lagde de fleste kakene selv, så bestilte spislig bilde av snuppa som jeg pyntet en kake med, ble superfint!

Back
Topp