Cytotec vs naturlig abort

Spirehybelen

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Hei,
Idag var jeg 8+3, og oppdaget blødning på morgenen. Fikk time til UL for å sjekke om alt var ok, noe det ikke var :(

Hjertet hadde stoppet en av de siste dagene.
Vi er helt knust, da dette er første gang vi har klart å bli gravide på over tre år med prøving og x antall IVF forsøk.

Fikk med meg Cytotec hjem, men er usikker på om jeg bør ta dem eller vente til kroppen fikser opp selv. Noen som har erfaringer?

I tillegg; hvordan kommer man seg igjennom dette uten å være mentalt ødelagt?
 
Jeg hadde lignende opplevelse for 4 år siden. Begynt å blø litt og fikk etterhvert ultralyd. Jeg hadde vel da blødd i 4-5 dager. Valgte å vente med tablettene og se om det startet naturlig ila noen dager først. Det startet av seg selv samme dag.

Har ingen tips til hvordan man kommer seg gjennom.. En dag om gangen, finne ting som kan gi deg noe glede og en liten pause fra sorgen. Tiden leger ikke alle sår, men de får skorpe og etterhvert arr som blekner med tiden.

Stor klem ❤️
 
Jeg hadde lignende opplevelse for 4 år siden. Begynt å blø litt og fikk etterhvert ultralyd. Jeg hadde vel da blødd i 4-5 dager. Valgte å vente med tablettene og se om det startet naturlig ila noen dager først. Det startet av seg selv samme dag.

Har ingen tips til hvordan man kommer seg gjennom.. En dag om gangen, finne ting som kan gi deg noe glede og en liten pause fra sorgen. Tiden leger ikke alle sår, men de får skorpe og etterhvert arr som blekner med tiden.

Stor klem ❤️
Takk for svar ❤️

Jeg vet ikke om jeg klarer å vente i dager, kanskje uker før det skjer noe :( vil jo bare bli ferdig med det og få sjansen til å prøve på nytt ❤️

Så vipper veldig mellom å ta pillene eller å vente :(
 
Takk for svar ❤️

Jeg vet ikke om jeg klarer å vente i dager, kanskje uker før det skjer noe :( vil jo bare bli ferdig med det og få sjansen til å prøve på nytt ❤️

Så vipper veldig mellom å ta pillene eller å vente :(

Tenker du like gjerne kan ta pillene, sannsynligvis vil det hjelpe at blødningen er igang og at cytotec er et sånn siste dytt for å få kroppen igang.
Håper aborteringen går greit - og skjønner deg veldig godt, man vil så gjerne kunne se fremover og bli gravid igjen. ❤️
 
Hei,
Idag var jeg 8+3, og oppdaget blødning på morgenen. Fikk time til UL for å sjekke om alt var ok, noe det ikke var :(

Hjertet hadde stoppet en av de siste dagene.
Vi er helt knust, da dette er første gang vi har klart å bli gravide på over tre år med prøving og x antall IVF forsøk.

Fikk med meg Cytotec hjem, men er usikker på om jeg bør ta dem eller vente til kroppen fikser opp selv. Noen som har erfaringer?

I tillegg; hvordan kommer man seg igjennom dette uten å være mentalt ødelagt?
Hei.
Jeg har valgt begge gangene å ta tablettene da kroppen kan bruke lang tid før den finner ut at den skal orden opp. Noe av den avgjørelsen er basert på at jeg må ha hjelp av IVF for å bli gravid og jeg vil komme igang så fort som mulig med neste forsøk. Man skal jo vente 2 sykluser før man kan sette igang et nytt forsøk. Men dette er noe du må vurdere selv.
Vær forbredt på at det kan være veldig smertefullt. Første gangen hadde jeg ekstreme smerter og lang blødningstid, men nå denne gangen hadde jeg ingen smerter og kun 3 dager med blødning.
Mentalt må man bare la seg selv sørge og ta den tiden deg tar. Du har jo vært mamma og mistet selv om legene ikke kaller det en baby så er det jo nettopp dette det er for deg. Forandringen i kroppen er igang og mentalt gjør man seg klar til å møte babyen sin.
Men så er det også viktig å se videre. Tørre å håpe at det skal gå bra neste gang.
Jeg var mindre opprørt 2 gang da jeg på en måte var litt reservert med følelsene mine så da gikk det fortere fra sorg til aksept.
Jeg tenkte litt sånn at når det først skal skje så er det bedre at det skjer tidlig enn at man kanskje bærer barnet fremogså er det ikke levedyktig.
Sender deg masse gode styrkeklemmer. Husk å prate med noen om det. Det hjelper alltid å prate med noen som kan lytte.
 
Jeg mistet i uke 13 i fjor, fosteret målte 8+5.

Fikk alternativet med å vente maks 14 dager eller ta cycotec, ventet i nesten 14 dager før jeg fikk satt inn. I ettertid hadde jeg ønsket jeg gjorde det før.
Mye koagulert blod som hopet seg opp og kom ut i en periode på 5 uker til tross for 2 behandlinger, det verste psykiske var til og begynne med men ble så utrolig fysisk slitsomt å skulle plages med store blødninger titt og ofte, de siste restene kom ikke ut før jeg fikk mens igjen.

Helt opp til deg, men om du sitter litt med følelsen av at du vil ha det ut å ferdig med det for å kunne se fremover/nytt forsøk ville jeg begynt behandling nå, ble utrolig lenge å måtte forholde seg til det for meg når jeg ventet så lenge som jeg gjorde.
 
Tok alle fire Cytotec tablettene nå, og en Paralgin forte. Let the waiting game begin..
 
Så utrolig leit å høre at du mistet ❤️. Jeg fikk ikke noe valg når det ble oppdaget MA, men tror personlig jeg uansett ville valgt å ta tablettene. Det kan ta tid før kroppen ordner alt selv, og jeg syns det var utrolig vondt å vite at jeg bar på noe som ikke lengre levde.

Håper alt går fint med cytotec-kuren, slik at du snart kan begynne å se fremover igjen ❤️ sender deg mange styrkeklemmer
 
Så utrolig leit å høre at du mistet ❤️. Jeg fikk ikke noe valg når det ble oppdaget MA, men tror personlig jeg uansett ville valgt å ta tablettene. Det kan ta tid før kroppen ordner alt selv, og jeg syns det var utrolig vondt å vite at jeg bar på noe som ikke lengre levde.

Håper alt går fint med cytotec-kuren, slik at du snart kan begynne å se fremover igjen ❤️ sender deg mange styrkeklemmer

Takk ❤️

Tok cytotek halv ni idag morges, og har vært igjennom rimelig nye smerter idag. Men det har ikke fungert som det skal,og jeg må ringe Kvinneklinikken på sykehuset imorgen. Jeg håper jeg kan få utskraping da, og at de ikke vil jeg skal ta en ny kur :(
 
Takk ❤️

Tok cytotek halv ni idag morges, og har vært igjennom rimelig nye smerter idag. Men det har ikke fungert som det skal,og jeg må ringe Kvinneklinikken på sykehuset imorgen. Jeg håper jeg kan få utskraping da, og at de ikke vil jeg skal ta en ny kur :(
Jeg ligger nå med ny pillekur , mange uker etter første runde . Trodde jeg skulle slippe dette ,da alt liksom har vært i «skjønneste» orden. Så sa jeg at jeg tror ikke det hjelper med denne kuren , de andre gangene har det endt på sykehus med massive blødninger , blod overføringer osv masse tvi tvi <3
 
Jeg ligger nå med ny pillekur , mange uker etter første runde . Trodde jeg skulle slippe dette ,da alt liksom har vært i «skjønneste» orden. Så sa jeg at jeg tror ikke det hjelper med denne kuren , de andre gangene har det endt på sykehus med massive blødninger , blod overføringer osv masse tvi tvi <3

Kan du ikke kreve å få utskraping da?
Alt har stoppet opp her hos meg :/ ringte sykehuset igår og de ba meg kontakte Kvinneklinikken idag. Men når jeg ringte dit fikk jeg beskjed om at jeg måtte vente til det hadde gått 48 timer :(

Kjenner jeg er så sint på systemet, dette er faen ikke noe vi har LYST til å igjennom. Gi oss den hjelpen vi trenger for å bli raskt ferdig :(
 
Kan du ikke kreve å få utskraping da?
Alt har stoppet opp her hos meg :/ ringte sykehuset igår og de ba meg kontakte Kvinneklinikken idag. Men når jeg ringte dit fikk jeg beskjed om at jeg måtte vente til det hadde gått 48 timer :(

Kjenner jeg er så sint på systemet, dette er faen ikke noe vi har LYST til å igjennom. Gi oss den hjelpen vi trenger for å bli raskt ferdig :(
De ville jeg skulle ta denne kuren. Og se Ann et par dager . Var sjelden man fikk infeksjon ble det sagt , sist jeg gjorde dette fikk jeg nettopp det. Så jeg holdt på å blø ihjel . Men Neida ,,, er helt enig med deg. Kroppen min responderer ikke på disse pillene . Pr nå , 8 timer etter piller ble tatt har jeg blødd et halvt bind :/
 
De ville jeg skulle ta denne kuren. Og se Ann et par dager . Var sjelden man fikk infeksjon ble det sagt , sist jeg gjorde dette fikk jeg nettopp det. Så jeg holdt på å blø ihjel . Men Neida ,,, er helt enig med deg. Kroppen min responderer ikke på disse pillene . Pr nå , 8 timer etter piller ble tatt har jeg blødd et halvt bind :/

Fyfaen, er det så vanskelig å få utskraping?

Jeg skal prøve å få der imorgen,men det ser jo dårlig ut når ikke du kan få det en gang med den historikken :(
 
Fyfaen, er det så vanskelig å få utskraping?

Jeg skal prøve å få der imorgen,men det ser jo dårlig ut når ikke du kan få det en gang med den historikken :(
Krysser fingre for at du får det :) Ja de er fult klar over at to ganger før har jeg vært igjennom
Dette , to kurer begge gangene . PG begge gangene endt på sykehus .
 
Krysser fingre for at du får det :) Ja de er fult klar over at to ganger før har jeg vært igjennom
Dette , to kurer begge gangene . PG begge gangene endt på sykehus .
Det der er helt på trynet :(
 
Lurer på om tanken streifer de av og til at vi er mange som har lyst å prøve på nytt . Og da er det drit å bruke 6 uker på noe som
De kunne gjort ferdig på «ti min»

Ja, fytti :(
Håper dette går raskt over for oss begge og at vi snart er i en ny termingruppe sammen ❤️
 
Hvordan går det med deg??

Takk som spør ❤️

Det går helt ok. Blør enda, og har diare hver gang jeg spiser mat. Så er ikke veldig stas :p Ellers kan jeg bli veldig nedstemt i perioder :(

Tok en graviditetstest idag for å se om den fremdeles var positiv, og som jeg regnet med var den fremdeles det. Men ikke veldig sterk, så kommer til å teste ut graviditeten før jeg begynner med EL tester :)

Det som hjelper meg er å se fremover mot å prøve på nytt. Henger meg fast i håpet, da det holder meg oppe ❤️

Hvordan går det med deg? ❤️
 
Back
Topp