Cytotec ved fjerning av spiral,erfaringer??

attpåklattnr2

Gift med forumet
Noen som har måttet fjerne spiral på sykehuset?Jeg skal fjerne den på sykehuset neste uke.Har fått tilsendt cytotec som skal utvide så de får ut spiralen.Vet at dette er samme medisin som brukes ved medisinsk abort.Kan dette gjøre noe i forhold til eggeløsning i ettertid?Jeg skal normalt sett ha mensen rett etter utaket av spiralen og håper ikke dette vil virke negativt på neste EL.

Da e fikk fjerna min så fikk e ikke noe i forkant.
Men det va jo ikke planlagt at e sku fjerne min, de måtte dra den ut da den hadde ramlet ned i livmorhalsen og satte seg fast der. (Kom noen hyl og skrik underveis, om e ikke hadde vondt i magen/nedentil fra før av så kjentes ikke det så behagelig ut når legen tok spenntak og dro den ut med makt) Etterpå sa legen at e hadde vært flink for e hadde tross alt hatt en fødselslignende opplevelse uten bedøvelse:wideyed:

Fikk heller ingenting når spiralen ble fjernet og jeg gjorde det på sykehuset... Var ikke spesielt vondt.
Sitter den unormalt kanskje ?
Nå har jeg nettopp tatt medisinsk abort og skal aldri ta de pillene igjen... Men det er ikke sikkert at det blir like smertefullt når livmor er tom.

Fikk heller ingenting når spiralen ble fjernet og jeg gjorde det på sykehuset... Var ikke spesielt vondt.
Sitter den unormalt kanskje ?
Nå har jeg nettopp tatt medisinsk abort og skal aldri ta de pillene igjen... Men det er ikke sikkert at det blir like smertefullt når livmor er tom.
Spiralen har dessverre sklidd opp i livmora så legen fikk ikke tak i den selv med lang pinsett.På brevet fra sykehuset sto det at de brukte cytotec for å utvide så det ikke skulle bli noen skader på livmora.Krysser fingrene på at det ikke forstyrrer syklusen min :)

Cytotec brukes for å mykgjøre livmormunnen. Lykke til :)

Har brukt cytotec i forbindelse med abort to ganger. Aldri klusset til eggløsningen min eller syklusen min. Tror ikke systemet for øvrig bryr seg om de pillene, de virker jo bare lokalt :)

Back
Topp