Cytotec tar lang tid?

Bkno8246940

Andre møte med forumet
Hei
jeg har fått konstatert MA og tok cytotec for over 5 timer siden. Har bare spottet litt blod og har nesten ingen smerter. Noen som har opplevd at det tok seg opp og aborten ble fullført, men bare tok lang tid før det satte i gang?

Mener de sa det kunne gå 24 timer? Men skjedde ganske fort. Sto på info arket jeg fikk om at man skulle ringe om det ikke skjedde noe på 24 timer. Viktig å være oppe å gå.
Sender den en klem❤️

Det var trist å høre, håper du har fått god støtte og er ferdig med behandlingen.

Min erfaring med cytotec er dårlig dessverre, da eg selv fikk konstantert MA fikk eg også cytotec (hjemmebehandling). Dette hjalp ikke meg og det endte med, etter to mnd, at eg måtte fjerne restene med hysteroskopi.

Oppfølgingen i Norge var svært dårlig, fikk tabletter med hjem og beskjed om å ta en test etter 4 uker. Dette gikk eg ikke med på og eg kontaktet fertilitetsklinikken eg brukte i Spania og de hjalp meg nok mer enn det som var normalen hos de. eg fikk oppfølging flere ganger i uken med ultralyd. Etter utallige behandlinger med cytotec så måtte eg ta ett lite inngrep som fjernet restene. Grunnen til at de valgte å behandle meg med cytotec så lenge var at legen var redd at livmoren skulle kollapse fordi det var gått over to uker siden første behandling og da øke sjansen for komplikasjoner.

Min anbefaling er å få tatt en ultralyd for å bekrefte at alt er borte. Man kan også ta to HCG blodprøver for å se om verdien er synkende.

Masse god bedring til deg :)

Her var det ingen smerter, så tok ikke paralginforte tabl , ble så overrasket . Men blødningene kom bare når jeg gikk på do etter 2 timer . Ser ut til at det ordna seg . Var 8+1. blødde en del den kvelden og litt de neste fire dagene .

Hos meg tok det 2 døgn. Trodde jeg var ferdig og bare ikke merket noe. Men nei da. Da det satte i gang neste dag var det ganske vondt.

Back
Topp