Cytotec før innsetting av spiral

Ceccii86

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Var å skulle sette inn spiral i dag, men måtte gå derfra uten. Gynekologen forsøkte med lokal bedøvelse, men klarte det ikke pga en eller annen muskel som var for stram, og som absolutt ikke ville slippe (livmorhalsen mener jeg hun sa). Hun sa vi kunne gjøre et forsøk med cytotec (skal ta den kvelden før), eller at jeg kan få henvisning for å få satt inn spiralen i narkose.

Er det noen som har erfaring med å få cytotec før innsetting av spiralen og hjalp det?
 
Hei! Har du fått noe svar på dette? Jeg skal sette inn spiral i morgen tidlig og bruke cytotec 2 timer før det i skjeden. Har googlet om de tablettene og ble litt engstelig, jeg, står jo overalt om med.abort....kan de virkelig bare tas for sikkerhets skyld liksom?
 
Hei! Har du fått noe svar på dette? Jeg skal sette inn spiral i morgen tidlig og bruke cytotec 2 timer før det i skjeden. Har googlet om de tablettene og ble litt engstelig, jeg, står jo overalt om med.abort....kan de virkelig bare tas for sikkerhets skyld liksom?

Cytotec i skjeden får livmorhalsen til å myknes opp og åpne seg, slik at plassering av spiral går lettere. Ved en medisinsk abort er virkningen ønskelig for at fosteret skal kunne støtes ut.
 
Hei! Har du fått noe svar på dette? Jeg skal sette inn spiral i morgen tidlig og bruke cytotec 2 timer før det i skjeden. Har googlet om de tablettene og ble litt engstelig, jeg, står jo overalt om med.abort....kan de virkelig bare tas for sikkerhets skyld liksom?

Cytotec brukes også for å igangsette fødsel, så det er ingen farlig medisin når den brukes riktig nei :)
 
Back
Topp