Cyster

Mzsugar

Betatt av forumet
e d noen som har erfaringer med cyster på eggstokken? De siste uken har jeg sånn stikking og smerte i venstre eggstokk(trur d e der eggstokken ligg) men d har itj vart nå leng i gangen, blitt litt verre de siste dagene. TR skal komme på onsdag, så har mensen murring å vondt i korsryggen oppa der igjen. Begynne å bli små nervøs for at d kan være cyster men har aldri hatt d før, eller kan hormonene jeg tok sist måned sitte i kroppen så lenge at jeg påvirkes enda?

Jeg har ikke vært plaget med det, men hatt det et par ganger. De har forsvunnet av seg selv og ikke gitt meg spesielt besvær. Hvis du blir bekymret kan du jo ta en sjekk hos gynekologen hvis plagene vedvarer. Jeg har gått mye til akupunktur i forbindelse med de tre første forsøkene våre og akupunktøren sa nettopp at mange fikk hjelp mot akkurat cyster ved å få satt nåler i ulike stadier av syklusen.
Det trenger ikke være noe heller. Jeg har i perioder blitt helt koko pga overtolkning av kroppens signaler. Man vil jo så gjerne få det til og går rundt og kjenner/bekymrer/ananalyserer kroppens signaler hele tiden.

Høre mang som har prøvd akupunktur for diverse ting. Jeg vudere det å , er det dyrt?

Jeg har betalt ca 400,- per gang.

På den ene UL'en jeg var på, ca en mnd etter siste abort hadde jeg masse små cyster (erterstørrelse, men det var 20-30 av dem) på ene eggstokken. Har ikke sett det før. Men legen mente at det kunne være pcos, og at det ville forsvinne ved bruk av p-piller og ved en evt vektnedgang. Nå har jeg stått på hormoner i ett år, og vekta er redusert med 45 kg og cystene er bortevekk (sjekket regelmessig). Men uansett, når de var der merket jeg ingenting på kroppen. Jeg tror de skal være enormt store og "langtkommet" før man merker slikt. Også er man jo ekspert på å overtolke og analysere kroppslige tegn, så jeg vil nesten bare anbefale deg å forsøke å slappe av og ikke tenke på det, selv om det er lettere sagt enn gjort.

Back
Topp