Cyster på nyre...

gettan

Andre møte med forumet
Var på ultralyd i dag- trodde eg var i augustklubben, eg, men fant ut at eg har regnet en uke feil. Så her er eg, da! Men på babyen fant man flere cyster på ene nyren. [&o] Fikk ikke konsultert en lege , og jordmoren hadde ikke lov å stille noe diagnose, men har fått ny ul neste uke sammen med lege. Har sjakket litt på nettet nå, og funnet ut at det er ganske vanlig og at det som regel går bra. Mulig de må fjernes før fødselen.... noen som har vært borti dette? Ikke fortell noe om det er veeeldig negativt- vil leve i håpet til tirsdag.

ikke hørt om, håper det ikke gjør noe og at det vil gå fint. Masse lykke til tirsdag![:)]

Først av alt velkommen som julijente!! [:)]
Håper du får litt med informasjon på tirsdag da. Om du hadde lest at det var ganske vanlig og stortsett går bra så gjør det sikkert det for dere også. Uansett bra de sjekker det nøye så gjør de nok alt de kan for at det skal gå bra med babyen din.

ORIGINAL: CogJ

desverre, aldri hørt om [&o] Det går nok fint ja [:)] Du må ha masse masse lykke til på UL neste uke.. Oppdatere oss så fort du vet no[:)] Varme tanker sendes din vei!! 

Velkommen hit:) har ikke erfaring med baby med cyste, men har hatt det på nyre selv og den forsvant bare en dag. Håper du får mer info til uka :)

ORIGINAL: CogJ

desverre, aldri hørt om [&o] Det går nok fint ja [:)] Du må ha masse masse lykke til på UL neste uke.. Oppdatere oss så fort du vet no[:)] Varme tanker sendes din vei!! 

Først og fremst.. VELKOMMEN til oss [:D]
Dette går nok fint skal du se [:)]
Sender maaange positive tanker til deg [:)]
Masse lykke til !!  [:D]

Vet desverre lite om dette, men cycter pleier å være ganske ufarlige.

Det går sikkert helt fint [:)]

Lykke til og velkommen hit!

Det går sikkert fint[:)] Lillejenta til ei venninne ble født med cycste på ene lungen.. Den er nå operert bort, og alt er heelt fint[:)] Hadde ikke noe plager før de tok den bort heller[:)]

Takk for oppmuntring og støtte! Satser på at alt går fint med lillemann. Forresten fikk vi se at det er en guttebebis der inne. [:)] Nr tre i rekken hos oss. [:D]Krysser alle fingre til vi får snakket med legen på tirsdag...

da jeg selv var tre uker gammel - blei jeg dårlig, sov mye og sluttet så å si og spise... de fant ut at jeg hadde en cyste på str med en plomme på den ene nyren - denne trykket på magesekken som igjen fremmet metthetsfølelse -derfor jeg ikke ville spise noe særlig sikkert... jeg ble iallfall operert da jeg var seks uker gammel - og alt gikk fint - har i dag et smalt hvitt arr på magen som har vokst med meg[:)]

antagelig var denne cysten allerede i magen min da jeg var i mors liv.. men ble som sagt ikke oppdaget så tidlig. Var også bare en vanncyste -ingenting farlig!

Så ikke ta noen bekymringer på forskudd - vært bare glad de ser det så tidlig og kan følge deg opp!

Gode klemmer til deg - du skal se alt går bra[:)]

Det var veldig betryggende å høre, egentlig, Elise. På ul i går syns jm at det så ut som magesekken lå i klem, så hun fikk ikke sett den velfylt som den bør være. Men babyen får jo næring gjennom navlestrengen, så den får vel i seg det den trenger likevel tenker jeg. Godt å høre at det har gått bra med deg! Det skal gå bra her også, men lille nurket mitt. Det har jeg nemlig bestemt. [:)]

Velkommen hit til oss og masse gratulerer med en gutt i magen[:)] Ser du har fått mange betryggende svar, godt det[:)] Håper du får mer svar hos legen og på tirsdag[:)] Selv vet jeg ikke noe om dette, men du skal se det går så bra atte[:)]

Velkommen til Juli jentene[:)]
Håper neste UL blir  informativ og god.
Og nurket i magen klarer seg helt utmerket[:)]
Takk og lov vi har sykehus og ekspertise som kan hjelpe oss...

Cyster i seg selv pleier sjelden å være farlig. Noen ganger lever man med dem og noen ganger fjerner man dem. Det er helt avhengig om de "ligger i veien" for noe. Dette går så fint skal du se;)

Velkommen så mye til juliforumet[:D] Lykke til på tirsdag;)

ORIGINAL: mayah

Har aldri hørt om det før, vil bare ønske dere lykke til!

Vel- da har vi vært på ny ul og fått litt mer info fra lege. Lillegutt har fortsatt cyster på den ene nyren, men heldigigvis ser alt ut til å være fint med den andre. Fostervannsmengden var fin, og det var visst også et veldig bra tegn. Man kan ikke måle nyreaktiviteten før barnet kommer ut, men med en frisk nyre er prognosene bra, selv om den ene svikter. Vi slår oss til ro med dette, og håper alt fortsetter å utvikle seg normalt. Alt annet ser så langt bra ut. Ny ul om seks uker, og så enda et par sjekker før fødselen. Dette skal gå bra. [:)] Det må det.
ORIGINAL: gettan

Var på ultralyd i dag- trodde eg var i augustklubben, eg, men fant ut at eg har regnet en uke feil. Så her er eg, da! Men på babyen fant man flere cyster på ene nyren. [&o] Fikk ikke konsultert en lege , og jordmoren hadde ikke lov å stille noe diagnose, men har fått ny ul neste uke sammen med lege. Har sjakket litt på nettet nå, og funnet ut at det er ganske vanlig og at det som regel går bra. Mulig de må fjernes før fødselen.... noen som har vært borti dette? Ikke fortell noe om det er veeeldig negativt- vil leve i håpet til tirsdag.

masse lykke til.. bra den ene nyra er bra da..[:D]
masse lykke til videre.. dette skal nok gå bra!!!

Vet ikke om du er inne på nybaktmamma.com men ei jeg kjenner litt der inne har en gutt født med kun 1 nyre, den andre er bare en cyste og han lever i beste velgående[:)] så lenge han ikke plages med det så gjør de ikke noe, men når han blir eldre må han være forsiktig med alkohol og litt andre ting for å ikke belaste nyren så mye.. [:)]

Dette går nok kjempe bra[:)]

Back
Topp