Cyste

Nitho

Elsker forumet
Vårt 2. AIH forsøk ble avbrutt fordi jeg har fått cyste som følge av forrige hormonbehandling. Er det fler her inne som har opplevd det samme?
De sa det ikke var uvanlig.
En annen ting jeg lurer litt på er om det er flere som har opplevd sterke smerter pga cysten? Rundt EL, minner om EL smerter men kan gange det med 100?
Jeg fikk plutselig sinnsykt vondt i magen sent i går kveld, greide ikke å bevege meg en gang. Jeg vurderte nesten å ringe legevakta. Ble litt redd fordi smerten var så intens vond.

Kan dessverre ikke hjelpe deg med spørsmålet.
Håper smertene er bedre nå, og alt er bra med deg.
Dersom de ikke er det ville jeg kansje ringt legevakten for sikkerhetsskyld.

Uff sånne smerter er forferdelige[&:]

Eg fekk ei cyste etter hormonbehandling og fekk enorme smerter pga av den. Eg gjekk med dette i fleire mnd og smertene blei ikkje tatt på alvor. Smertene varierte veldig i intensitet og varighet og til tider føltes det som om eg mista heilt kontroll. Til slutt blei eg endelig lagt inn til observasjon og dei fekk sett korleis eg var ved smerteanfall. Det blei då tatt kikkhullsoperasjon og dei fant at eggstokken hadde snurra seg rundt 4 gonger. Dei måtte operera vekk halve eggstokken og den fungerer ikkje lenger. Forklaringa deiras på smertene som kom og gjekk var att eggstokken vridde seg att og fram pga av vekta av cysta og til slutt snurra den seg heilt. 1 mnd tidligare hadde ein anna lege sagt at dette kunne jo skje, men i mitt tilfelle var det nok ikkje det sidan han ikkje såg væske i bukhula. Men det var AKKURAT det det var[:@]

Ikkje for å skremma deg, men går det ikkje vekk ville eg absolutt ha kontakta legevakten. Ein kan jo få veldige smerter når cyster sprekk og, men kommer smertene igjen så ville eg ha sjekka det grundig.

ORIGINAL: vestlandsjento

Uff sånne smerter er forferdelige[&:]

Eg fekk ei cyste etter hormonbehandling og fekk enorme smerter pga av den. Eg gjekk med dette i fleire mnd og smertene blei ikkje tatt på alvor. Smertene varierte veldig i intensitet og varighet og til tider føltes det som om eg mista heilt kontroll. Til slutt blei eg endelig lagt inn til observasjon og dei fekk sett korleis eg var ved smerteanfall. Det blei då tatt kikkhullsoperasjon og dei fant at eggstokken hadde snurra seg rundt 4 gonger. Dei måtte operera vekk halve eggstokken og den fungerer ikkje lenger. Forklaringa deiras på smertene som kom og gjekk var att eggstokken vridde seg att og fram pga av vekta av cysta og til slutt snurra den seg heilt. 1 mnd tidligare hadde ein anna lege sagt at dette kunne jo skje, men i mitt tilfelle var det nok ikkje det sidan han ikkje såg væske i bukhula. Men det var AKKURAT det det var[:@]

Ikkje for å skremma deg, men går det ikkje vekk ville eg absolutt ha kontakta legevakten. Ein kan jo få veldige smerter når cyster sprekk og, men kommer smertene igjen så ville eg ha sjekka det grundig.

Huff det hørtes fælt ut. Stakars deg.
Det er bedre i dag, er skikkelig øm og kjennes ut som "vanlig" EL smerter.
Kanskje den rett og slett sprakk i går da. [8|] Det var så vondt at jeg rett og slett ble kvalm og nesten kastet opp. [:'(] Skikkelig skremmende.
Jeg får kontakte lege om det skulle bli verre igjen.
Tusen takk for svar. [;)]

Back
Topp