Cyste?

Radia11

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
I dag var vi på tidlig UL, og fikk se og høre et flott bankende hjerte! I noen få minutter var alle bekymringene borte, men så fant de en cyste på høyre eggstokk, og da kom jo selvfølgelig alle bekymringene tilbake. Legen sa den kom til å bli borte om 1-2 mnd, og hvis smertene vedvarte, så kunne jeg ta noen paracet. Noen som har erfaring omkring dette med cyster i svangerskapet?

Har hørt om mange som har hatt det og det har alltid gått bra :) Dette går nok veldig fint :)

Hvis legen ikke er bekymret så ville ikke jeg hvert bekymret heller :)
Dette går nok kjempe fint! :)

I dag var vi på tidlig UL, og fikk se og høre et flott bankende hjerte! I noen få minutter var alle bekymringene borte, men så fant de en cyste på høyre eggstokk, og da kom jo selvfølgelig alle bekymringene tilbake. Legen sa den kom til å bli borte om 1-2 mnd, og hvis smertene vedvarte, så kunne jeg ta noen paracet. Noen som har erfaring omkring dette med cyster i svangerskapet?
Sniker fra februar :)
Jeg fikk samme beskjed på tidlig UL, da fant de en svær cyste på ene eggstokken på 9 cm. Gynekologen sendte meg videre til gyn. på sykehuset siden han var usikker på å stikke hull på den når jeg var gravid (uke 9).
På sykehuset fikk jeg komme i uke 16, og der hadde den krympet til 2,5 cm :) Var også inne på sjekk i uke 34, og der var det ingen cyste og se!

Så du trenger ikke være beskymret om lege/gyn mente at det var en "vanncyste"!

Legen nevnte ikke hvordan type cyste det er, men antar at det er en vanncyste. Får håpe den krymper og blir borte :) førstegangsgravide burde nesten hatt forbud mot å Google alt som er, blir jo bare mer forvirret og bekymret!

Jeg har ikke hatt cyste under graviditeten, men gynekolog oppdaga en stor cyste på ul før innsett av spiral for noen år siden. Tror hun sendte meg til legen for å ta en blodprøve i forbindelse med den, men hun mente den kom til å forsvinne av seg selv - noe den hadde gjort noen måneder etterpå :)

Back
Topp