Cyste..

*Elin*

Forelsket i forumet
Noen her som har opplevd å være gravid med cyster? Fikk vite på første ultralyd at jeg har en stor cyste. Var der pga stoooore smerter nederst i magen, og trodde at det var noe galt med svangerskapet. Var da 6 uker på vei. Ingenting galt med fosteret heldigvis, men hadde en cyste som hadde sprukket og forårsaket en stor blødning. Skal på ny ultralyd i uke 12 for å se om cysten har forandret seg.... Fått beskjed om at det ikke behøver å lage noen plager ut svangerskapet, men det vet man ikke..

Noen som har opplevd noe av det samme? Er litt bekymret for om cysten vil komme i klem ettersom magen blir større.

Har ei veninne mes cyste som nå er gravid. Hun har termin snart å ingen plager. Hun fikk god oppfølling de første 3 - 4 mnd i allefall :)

Hos meg så de en cyste på 4,5 cm på venstre eggstokk når jeg hadde første UL i uke 6. Fikk beskjed om at de ville følge litt med på den og at jeg skulle komme tilbake om 4 uker på etterkontroll. Hvis jeg fikk feber eller sterke smerter i mellom tida måtte jeg bare ringe de eller legen, for det kunne da indikere at eggstokken hadde vridd seg. Men det skjedde ikke. Jeg har ikke hatt noe plager med den.
Var på UL idag igjen, og nå var cysta borte, så nå slapp jeg å tenke mer på den.

Håper det ordner seg for deg også :)

Jeg har det og fikk beskjed om at det gikk helt greit. Skulle dra på legevakten om jeg fikk sterke smerter bare, for da kunne det ha vridd seg. Jeg kjenner det stikker ganske vondt innimellom der :-/

Takk for svar, jenter :) Så godt å høre Mamma for første gang! Godt å høre at cystene kan bli borte, selvom det er mye som skjer med kroppen på samme tid... Håper vi slipper unna komplikasjoner vi også, 19oktober11 :)

Jeg har også cyster, på begge eggstokkene. Det finnes endel forskjellige typer cyster, mulig det er vanncyster du har ettersom de sprekker?

Jeg var inne på sykehuset i november for å fjerne cystene mine, operasjonen var vellykket og etterkontrollen i desember viste at de var helt borte, og kirurgen fortalte meg at sjansen for at de ville komme tilbake var veldig liten, og isåfall vokser de såpass seint at jeg vil være oppi årene og ferdig med barn innen den tid.
Var hos gynekologen min i februar (altså 3 mnd etterpå) for ny sjekk, og jaggu fant hun ikke cyster atter en gang. Skal tilbake til henne til mandag for å se om de har vokst siden februar.

Jeg har en type som heter Dermoid cyste, eller "tvillingcyste". Disse forsvinner ikke av seg selv og fjernes gjennom operasjon. Har fått høre av en annen gynekolog at det ikke gjøres noe med dem mens jeg er gravid siden de ikke er farlige. Men jeg ser jo for meg at dersom denne vokser i den farten den har gjort fra desember til februar, så rekker den å få litt størrelse før jeg skal føde, ser for meg at det blir en smule trangt der nede med baby og cyster og alt :P

Så blir spennende å se til mandag da. Mine cyster er heldigvis ikke særlig smertefulle :)

Back
Topp