Cyste på venstre eggstokk

Craigh na Dun

Betatt av forumet
Har fått beskjed om at jeg har cyste på venstre eggstokk, 7cm i diameter. Ikke vanlig vanncyste, så de har tatt prøver for å finne ut hva den er. Skal operere vekk, men kjenner helseangsten min kicker inn. Er redd for å ikke kunne bli gravid etter 14-15 mnd prøving, er redd for å få veldig vondt, og er spesielt redd for narkosen og sykehusbesøket generelt.

Noen andre som har operert vekk? Hvordan var din opplevelse av det hele? :(

Jeg har en dermoid cyste på venstre eggstokk, og på sist måling var den 4x5 cm (har holdt seg stabilt sånn). Har blitt gravid to ganger på tross av den da, men tok litt tid første gang og sånn middels lang tid andre gang (7 mnd). Nå andre gang ble svangerskapet oppdaget dagen før jeg skulle på forundersøkelse for operasjon. Så har ikke fått fjernet min enda da, så kan ikke si noe om opplevelsen rundt operasjon.

Tror nok dette går veldig fint! Skal få fjernet min etter dette svangerskapet regner jeg med. Er ikke noe bekymra for den, og heller ikke bekymra for problem dersom de må fjerne hele eggstokken på den siden. Cysta tar så stor plass at den på venstre side uansett ikke fungerer normalt, om jeg forstod gyn. rett. Det var i alle fall svært få follikler å se på den siden da jeg var på undersøkelse, tror det var to stk som stakk ut på siden av cysta på en måte.

Ei venninne av meg opererte nylig bort ei cyste der og det gikk helt fint.
Krysser fingrene for deg og!

Back
Topp