Cyste på nyre

-Mammatil3-

Elsker forumet
Augustlykke 2022 ❤️
Hei! jeg var på 3D ul igår, og alt så helt fint ut, men han kunne se en væskeansamling, altså en cyste på hennes høyre nyre. Han sa det ikke var uvanlig og ikke noe farlig.. men klarer liksom ikke slå meg til ro med det kjenner jeg.
den var 8,6 mm. Ble ikke oppdaget på OUL.
Noen som har erfaringer med dette ?

slenger med ett helt nydelig bilde av lille jenta mi❤️

Vedlegg

• B8302DA0-86BE-4F71-9B29-7222302765B1.jpeg
    B8302DA0-86BE-4F71-9B29-7222302765B1.jpeg
    41,7 KB · Visninger: 56
Tenker de sier ikke at det ikke er farlig dersom det er farlig da tar de mer oppfølging umiddelbart…

Nei, ingen erfaring dessverre. Men jeg vil også tro de ikke hadde sagt det ikke var farlig hvis det var det. Men det går jo an å sende en mld/ringe jordmor å høre for sikkerhets skyld hvis du er urolig, de har vel god peiling på den slags:)

Hei! jeg var på 3D ul igår, og alt så helt fint ut, men han kunne se en væskeansamling, altså en cyste på hennes høyre nyre. Han sa det ikke var uvanlig og ikke noe farlig.. men klarer liksom ikke slå meg til ro med det kjenner jeg.
den var 8,6 mm. Ble ikke oppdaget på OUL.
Noen som har erfaringer med dette ?

slenger med ett helt nydelig bilde av lille jenta mi❤️
Ja dette er grunnen til at jeg har valgt å ikke ta 3D selv om jeg ønsker så mye å se henne. Fordi så mange jeg kjenner får høre om utrolig mye på 3D. 2 jeg kjenner fikk vite at babyen hadde svults i hodet. Da de ble født tok sykehuset og scannet hodet dem og ingen av de to barna hadde noe som helst. Foreldrene hadde vært unødvendig bekymret. Men ikke bekymre deg for hvis legen hadde vært bekymret så hadde han sendt deg videre.

Ja dette er grunnen til at jeg har valgt å ikke ta 3D selv om jeg ønsker så mye å se henne. Fordi så mange jeg kjenner får høre om utrolig mye på 3D. 2 jeg kjenner fikk vite at babyen hadde svults i hodet. Da de ble født tok sykehuset og scannet hodet dem og ingen av de to barna hadde noe som helst. Foreldrene hadde vært unødvendig bekymret. Men ikke bekymre deg for hvis legen hadde vært bekymret så hadde han sendt deg videre.

Sniker fra September, men dette høres ut som en logisk feil. 3D er kun at man får et bilde av barnet slik som det vi ser ovenfor. På den måten kan man ikke si at 3D = «man får høre så utrolig mye» - for de indre organer ser man på 2D ultralyd. Det har nok mest med tilfeldigheter, tidspunkt for 3D UL eller bare at vedkommende som har «fått vite så utrolig mye» ellers har hatt ultralyder med UL-maskin med oppløsning anno 1995. Organscanning skjer alltid med 2D.
At du ikke vil ha 3D er greit nok, men håper du er klar over at det eneste du går glipp av er et bilde av yttersiden — ansiktet/kropp til baby. Innsiden har ingen ting med 3D’en å gjøre.

Back
Topp