Cyste på halsen..

*aprilglede*

Glad i forumet
Lille gullet mitt kom til verden med en cyste på halsen.. Har ikke kommet så langt at jeg har klart å skrive fødselshistorien enda,men jobber med det... Er det noen andre som har erfaring med dette?
Det er visst ganske så skjeldent, og vi må til rikshospitalet for å undersøke skikkelig... På tirsdag skal vi på ultralyd med henne her. Da er det visst spesialister der. Den påvirker ikke hjertet eller lungekapasiteten hennes, men jeg er livredd den skal vokse.. Gleder og gruer meg til tirsdag, da får vi vite hvor fort vi må til oslo.. Men det ble ikke sett på som kritisk da siden den ikke er til bry for henne nå.. Den er myk og veskefyllt.. Uff kjenner jeg får helt hetta av dette.. Har fortrengt det litt og prøver å tenke at det sikkert er helt i orden, men det er ikke lett..

Godt dere blir fulgt opp bra.. Lykke til [:)][:)][:)]

søskenbarnet mitt ble født me det, den ble operert bort når han var 2 år. han er helt frisk i dag. så du skal nok se at det ordner seg. lykke til.

Uff, så leit...

Vi oppdaget også en kul etter en uke, nederst på kinnet, omtrent midt på kjevebeinet. Ble selvsagt fryktelig bekymret med en gang, ringte barselavdeling og fikk en time på barselpoliklinikken på Ahus. Her ble han undersøkt, men hun var ikke helt sikker på hva det var, så hun sendte oss videre til barnelegen på barselavdelinga. Han kunne heller ikke si sikkert hva det var, og rekvirerte oss videre til ultralyd. Heldigvis fikk vi alle disse timene på samme dag. På ultralyden kunne han heller ikke si hva det var, og ville diskutere det med barnelegen før vi fikk endelig beskjed om hva det var/kunne være. Det siste han sa på UL var at uansett hva det var, så var det iallfall godartet. Han sa det nok for å berolige oss, men da tenkte vi nok at det kunne være verre enn vi hadde sett for oss, og vi hadde en vond dag... Heldigvis ble vi beroliget da barnelegen ringte oss dagen etter. Han sa at det enten kunne være noe som var forårsaket av at han ble tatt med tang eller at det var bindevev som hadde utviklet seg til en kul der på fosterstadiet. Det var veldig sjelden at det skjedde, men han hadde sett det før. Det var iallfall ikke noe ondartet/svulst. Men det kom ikke til å forsvinne av seg selv, så han så for seg et kirurgisk inngrep for å fjerne kulen før Vetle blir 3 år.

Håper at det går bra med dere og at dere også blir beroliget gjennom videre undersøkelser!

Back
Topp