Cyste på eggstokk

Har hatt det. Flere ganger. Noen ganger større enn andre. Jeg synes at det kan minne litt om eggløsnings smerte. Bare mye verre så klart! Er den stor nok og ikke blir borte av deg selv så må man gå inn og "stikke hull" på den om jeg ikke husker feil.

Sist jeg var på sykehuset med cyste ville de beholde meg, for de mente på at om den sprakk så hadde jeg antageligvis så vondt at jeg ikke ville klart å ringe de. Men jeg har enda ikke merket noe. (dette er et år siden ca)

Jeg har en som har vært der i mange år,får gjevnlig innkallelse for å se til den.men de mener det ikke er vits å gjør noe mer med den.Jeg skal på ny time denne uke og da har jeg ikke vært siden lenge før jeg ble gravid så er litt spent for jeg føler jeg "kjenner" den.

Merket det første gang da jeg lå i en lenestol og nevøen min hoppet opp på fanget mitt,eller litt mer på magen da,følte som om noe skulle sprekke på ene siden der ved eggstokken. er ikke direkte vondt til daglig,men ubehagelig.

Lurer på om jeg har en på venstre side. Skal inn på gu om 14 dager, regner med de oppdager den der - om det er det jeg har.
Syns ikke det er direkt vondt, men ubehagelig. Hvor langt opp på magen merket dere den? Jeg syns jeg kjenner en "luftboble" like i underkant/ på siden av navlen.

Eg hadde ein på høgre eggstokk.
Fekk smerter i ryggen, trudde det var bekkenet som hadde klikka igjen. Var til lege, tok ul, der såg det ut som om blæra mi var full, og den ikkje fekk tømt seg. Prøvde å tømme der, men fekk det ikkje til, så blei sendt til Haukeland i ambulanse. Da hadde eg så store smerter at eg måtte få smertestillende.
På sjukehuset fant dei ut at det var ei cyste.
Var og tømte den på ultralyd laboratoriet.

Eg merka ikkje at det var noke gale før eg trudde eg sku "dø" av smerte[:D], men har aldri hatt det før, eller hørt om det.

ORIGINAL: mariiie

Lurer på om jeg har en på venstre side. Skal inn på gu om 14 dager, regner med de oppdager den der - om det er det jeg har.
Syns ikke det er direkt vondt, men ubehagelig. Hvor langt opp på magen merket dere den? Jeg syns jeg kjenner en "luftboble" like i underkant/ på siden av navlen.

Jeg måtte ta en sånn innvendig ul for at de skulle se cysten,da kan de og måle hvos stor den er.Jeg kjenner min på høyre side ved trusekanten omtrent ,innen for hoftebenet. Lykke til

Back
Topp