Cyste på eggstokk

Niko25

Betatt av forumet
Februarhjertene 2025
Hei!
På tidlig ultralyd fant jm 2 store cyster på høyre eggstokk, hvor den ene var «over grensen». Hun sendte henvisning til sykehuset pga den må følges med på, mtp fare for at den sprekker og da evnt fare for infeksjon. Hun sa flere ganger at det ikke ville påvirke graviditeten, meeeen jeg føler meg jo ikke heeelt betrygget hehe :hilarious: Har noen av dere opplevd å ha store cyster på eggstokkene? Måtte dere operere eller trakk den/ de seg tilbake av seg selv?

Ville spørt om dette i «prøvere» gruppen, får nok fler svar der❤️

Har ei venninne som hadde det. Den måtte opereres, men det gikk fint med barnet:Heartpink

Jeg hadde dette i forrige svangerskap, det var ingen problem. Oppdaget tilfeldig på UL og forsvant etter noen uker. Er visst overraskende å få slike vanncyster sa jordmor og lege, så ville ikke blitt så bekymret☺️Mistet dessverre pga morkakesvikt halvveis i svangerskapet, men det var helt uavhengig av cysten.

Jeg hadde dette i forrige svangerskap, det var ingen problem. Oppdaget tilfeldig på UL og forsvant etter noen uker. Er visst overraskende å få slike vanncyster sa jordmor og lege, så ville ikke blitt så bekymret☺️Mistet dessverre pga morkakesvikt halvveis i svangerskapet, men det var helt uavhengig av cysten.
Håper mine også krymper/forsvinner, men det var den ene der som var sånn hundre ganger større enn hele fostersekken :wacky: menmen, det er jo sendt henvisning så får vell bare vente å se hva de sier da :) bare ble bittelitt betenkt ifht faren for at den kan sprekke og / eller få infeksjon i den

Back
Topp