De oppdaget den ikke på OUL til meg, men på TUL sist svangerskap. Skulle egentlig inn å fjerne den nå i oktober (dermoid cyste mest sannsynlig, som ikke forsvinner av seg selv). Som regel er de helt ufarlige, og det er veldig vanlig.
Ville ikke bekymret meg over det i det hele tatt. Tenker ikke på min overhodet (den er ca 5x4 stor så dekker ganske mye av eggstokken). Rakk ikke å fjerne den før jeg ble gravid igjen, men den har ikke vokst på et år så tenker knapt på den. Var mer stressa over om den forstyrra evnen min til å bli gravid egentlig.
Da de så på den forrige svangerskap så mente de at den kom til å forsvinne, men de har oppdaget at det er nok en annen type cyste nå (det er jo vanskelig å se på UL, særlig når en er gravid). Dog, de fleste har sånne væskefylte cyster som forsvinner av seg selv. Flere jeg kjenner har hatt det, og de har forsvunnet av seg selv uten noe mer om og men.
Dersom de ikke gjorde noe med det så er den såpass liten og ser såpass ufarlig ut at det bare er å ikke tenke noe mer på den, og heller få sjekka opp etter svangerskapet om den fortsatt er der - og om det er en som bør fjernes eller ikke.