Cyste på eggstokk

Babylykke16og18

Glad i forumet
Mailykke 2018
September To Remember
Hei!
Var på UL igår hvor alt så bra ut med den lille <3

Men, det første han fant var ei stor cyste på 8,5 cm. Gynekologen ville ikke stikke hull på den mtp at det er så tidlig i graviditeten. Han mente på at det ikke var en fare for fosteret men kjenner jeg er beskymret uansett!

Noen andre som har erfaringer på dette området? :)
 
Jeg hadde det samme forrige svangerskap. Da forsvant cysten av seg selv. Fikk en ny cyste da jenta mi var 9 mnd,og den torkverte seg (vridde seg rundt 3 ganger) og måtte opereres.. Endte til slutt med at jeg måtte fjerne den ene eggstokken..
Fordelen at de finner det nå i svangerskapet, er at du får ekstra oppfølging, det gjorde hvertfall jeg :) og det er visst ekstremt vanlig med cyster på egglederene/eggstokkene, så jeg ville ikke bekymra meg :)
Hvis den skulle sprekke av seg selv, så gjør det ganske vondt der og da, men det er ikke farlig! Sa min gyn ;)
 
Jeg hadde en cyste sist jeg gikk gravid, fikk vite det på tidlig ul men hørte aldri no mer om det eller merket no mer til det siden da, så regner med at det er ufarlig:)
 
Jeg hadde en rett før jeg visste jeg var gravid. Den var på 6cm.. Jeg fikk time til CT, men dagen før CT sprakk den. Og ja, det gjorde VEEELDIG vondt. Jeg klarte ikke røre meg nesten, måtte bare legge meg i senga.. Så nå er jeg mer bekymra for om CTen kan ha gjort skade! Men cyste er veldig veldig vanlig, så det går nok fint :)
 
Takk for beroligende ord! Skulle visst få tettere oppfølging sa gynekologen :) Han sa at jeg ikke kom til å være i tvil om den sprakk, for det kom jeg til å kjenne!
 
Jeg hadde en cyste som sprakk i begynnelsen av mai. Skulle avgårde på yoga, og plutselig bare datt jeg sammen og klarte knapt røre meg. Måtte bli hentet med ambulanse og operert på sykehuset, da det var blod i cysten (såkalt sjokoladecyste). Jeg hadde over 1 liter blod i buken som måtte pumpes ut. Veldig vondt.

Vær obs ved trening/sex - de har en tendens til å sprekke etter det.
 
Jeg hadde 8 cyster på eggstokkene en gang, de forsvant av seg selv :) Jeg var ikke gravid da, men den ene var vist ganske stor. Var en periode jeg hadde mye akutt stikkende smerter i område, så antar at det var når de sprakk :)
 
Hatt en del vanncyster selv og de har sprekt av seg selv. Husker jeg spurte gyn om det ville være farlig å bli gravid med de cystene og svaret var heldigvis nei, det hadde sjelden noe innvirkning på babyen :-)
 
Men det er ganske ubehagelig når de sprekker :-/
 
Jeg har også cyster. 2 store. Må inn på ny ul om noen uker for å se om de har minket. Viss ikke ble det vurdert å sprikke de.
Noen som har fått de sprukket av "profesjonelle"? Lurer på hvordan de gjør det..?
 
Jeg har også cyster. 2 store. Må inn på ny ul om noen uker for å se om de har minket. Viss ikke ble det vurdert å sprikke de.
Noen som har fått de sprukket av "profesjonelle"? Lurer på hvordan de gjør det..?
Dette lurer jeg også på. Gynekologen min snakket om at om den sprakk så måtte jeg operere?
 
Jeg hadde en laparoskopi i vår, og da knerta de noen cyster. Spurte ikke hvordan de gjorde det, men antar at det ble gjort med noe lite og tynt siden jeg bare fikk sånne 3 små to-stingshull i magen av det...

Har også har cyster som har sprukket. Første gang ble jeg lagt inn med mistanke om blindtarmbetennelse. Nå har jeg tatt blindtarmen så jeg vet at når jeg får så vondt at det burde vært blindtarmen er det en cyste som har tatt kvelden ;)

Men jeg har ikke hatt cyste som har blitt kommentert i svangerskap, så om det er annerledes da vet jeg ikke.
 
Back
Topp