Cyste på eggstokk

Mammatil2

Glad i forumet
Sommerfuglene <3
Augustlykke 2022 ❤️
Jeg hadde så vondt i magen i går at jeg ble sendt til sykehuset på en akutt time. De fant ikke ut hva som gjorde vondt, alt så bra ut der inne. En bitteliten baby på 16 mm med et bankende hjerte <3
Han fant også en cyste på den ene eggstokken min, men han sa den skulle være der i ca 1 mnd til ? Noen som vet hva han mente med det ? Skjønte ingenting av det han sa til meg i går.

Heldigvis var alt bra med den lille i magen <3

Jepp. Jeg fikk også beskjed om at jeg hadde en cyste på eggstokken på første UL. Skjønte ingenting. Så spurte jeg han jeg var hos på neste UL, og han sa at ALLE gravide har denne cysten. Den MÅ være der.
Er der til ca uke 12.

Fikk samme beskjed når jeg var på første ul, var visst helt normalt men den kunne gi litt ubehag...fikk jeg beskjed om

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jepp. Jeg fikk også beskjed om at jeg hadde en cyste på eggstokken på første UL. Skjønte ingenting. Så spurte jeg han jeg var hos på neste UL, og han sa at ALLE gravide har denne cysten. Den MÅ være der.
Er der til ca uke 12.

Åh ? Han sa jo den skulle være der i 1 mnd til, så da stemmer det vel det du sier da :)

Der lærte jeg noe nytt...

Så bra noen får informasjon da, slik at du kan videreføre den til de som ikke får det ;) takk, nå ble jeg litt mindre forvirret :)
Dette fikk jeg vite av han surpompen på sykehuset på andre ULen :p Jeg fikk jo beskjed på første UL at jeg hadde en cyste på eggstokken, men den dama sa ikke noe mer. Så da jeg sa til han sure at jeg visstnok hadde en cyste på eggstokken forklarte han meg hva den var :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Dette fikk jeg vite av han surpompen på sykehuset på andre ULen :p Jeg fikk jo beskjed på første UL at jeg hadde en cyste på eggstokken, men den dama sa ikke noe mer. Så da jeg sa til han sure at jeg visstnok hadde en cyste på eggstokken forklarte han meg hva den var :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Så bra du fikk spurt om det da :) Jeg var så redd pga hele situasjonen at jeg glemte å spørre. Skjønner ikke hvorfor de ikke gir oss en forklaring når de sier noe om det ? Det virker jo ganske naturlig å opplyse om slikt.

Sniker litt jeg. Det kalle corpus luteum og er "sekken" egget har lagt i før den sprakk og frigjorde egget til egglederen. Sant som de sier over her, den sender ut et hormon som får kroppen til å ikke ville støte ut embryoet. ;-) Litt skummelt at de ikke forklarer mer da vi jenter ikke akkuratt blir beroliget for å høre "cyste på eggstokken" . Alt som det skal være :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Sniker litt jeg. Det kalle corpus luteum og er "sekken" egget har lagt i før den sprakk og frigjorde egget til egglederen. Sant som de sier over her, den sender ut et hormon som får kroppen til å ikke ville støte ut embryoet. ;-) Litt skummelt at de ikke forklarer mer da vi jenter ikke akkuratt blir beroliget for å høre "cyste på eggstokken" . Alt som det skal være :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Takk gud for alle disse smarte damene som finnes her inne på BV :D

Der lærte jeg noe nytt også ;) Er det kanskje noe som er mer synlig hos noen enn andre? Jeg har aldri hørt noe om dette på mine tidlige ultralyder..

Der lærte jeg noe nytt også ;) Er det kanskje noe som er mer synlig hos noen enn andre? Jeg har aldri hørt noe om dette på mine tidlige ultralyder..
Har aldri hørt om det før de så det i dette svangerskapet. Hadde MANGE ULer i forrige svangerskap og da hørte jeg ingenting om det. Men det kan jo hende at folk ikke nevner den fordi den faktisk skal være der.

Back
Topp