Cyste på eggstokk, operasjon og gravid

KH#2påvei:)

Betatt av forumet
I dag fikk jeg time til operasjon for å fjerne en vanncyste på den ene eggstokken, men jeg har jo blitt gravid! Noen som vet om de opererer selvom jeg er gravid, noen som har vært i samme situasjon? Jeg skal ringe sykehuset på mandag, men ble litt nysgjerrig på om noen her har erfaring med det :)
 
Vet om ei med cyster ja, men hun tror jeg ikke blir operert med mindre hun får smerter. Det ble oppdaget på tidlig ul hos henne, så vet ikke hva de gjør i din situasjon da, mulig de ser det an hos deg også.
 
Heisann :) Snik titer litt jeg ;)


JEG Har hatt det EKSAKT SÅNN.
my story :)

Tok en graviditets test i ifylla i 2008, å den ble jo suuper pos.
Dagen etter begynte jeg å få litt stikkende smerter, som så gikk over i PAIN Smerter, hviste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Dette var da søndag kveld, så mandag morgen Ringte jeg til legen, å fikk beksjed om å komme med en gang, da dem trodde det var gravid utenfor livmora. Jeg hadde såååå vondt, slet med å gå osv osv, kom også Masse tynd utvannet blod i do, den morgnen, så jeg trodde jeg holdt på å miste.

Kommer til legen å han sender meg rett på sykehuset, der tar dem da innvendig UL Ganske fort, å ser at embroet har det helt fint, å alt er som det skal der.

Men så ser dem at jeg har en del væske i livmora, å bestemmer seg for å operere meg dagen etter. Jeg ba da om en utskrapning, fordi exen tvingte meg til å ta abbort.

Det viste seg at jeg hadde en veldig stor cyste som hadde sprukket, men dem måttesuge vekk væsken som var der ,som lagde en form for irritasjon. *lenge siden så husker ikke helt*

 ÅÅ, dem bekreftet at dem fikk fjernet alt det andre også.
5 Dager etterpå måtte jeg komme tilbake for en ny hcg blodprøve, for at dem skal se at verdiene synker. MEN! Dem hadde Stiget!! :O

Så ny ul, viser et lite emro med Bankende hjertet :( Viser seg at jeg var gravid med tvillinger, å sambo tvingte meg ater en gang til å fjerne den som var der.
Så da ble det medesinsk abbort, å skulle komme tilbake 3 uker seinere hvis jeg fortsatt blødde osv. Noe som jeg gjorde, å ny ul viste at ikke alt hadde kommet ut, så det ble atter en gang en ny utskrapning :( Tok veldig på psyken min for å si det sånn..

Men beklager hele den historien der.
Poenget er ;) Dem vil nok ta en kikkhulls operasjon, sånn at dme har full kontroll med kameraer ol. Så det skal nok gå bra :)

Beklager at dette ble så langt, å en Hel historie. Men er ikke så mange som har vært i den situasjonen, så da ville jeg gjærne fortelle min :/
 
Takk for svar :) kjedelig at du måtte ta det bort da:( men ble du operert laptaskopi? Og går det bra når jeg vil beholde barnet? Har fått operasjon i august og da er jeg 12 uker! Jeg har fått tilbud om operasjon fordi jeg har hatt en del smerter. Men det var jo før jeg fant ut at jeg var gravid :p
 


KH#2påvei:) skrev:
Takk for svar :) kjedelig at du måtte ta det bort da:( men ble du operert laptaskopi? Og går det bra når jeg vil beholde barnet? Har fått operasjon i august og da er jeg 12 uker! Jeg har fått tilbud om operasjon fordi jeg har hatt en del smerter. Men det var jo før jeg fant ut at jeg var gravid :p


hvis Laptaskopi er sånn, hvor dem går inn på sidene og i navlen, så ja ;)

Ja, men den dag i dag er jeg gla jeg måtte gjøre det, for gikk fra han etter 5 år, hvor det siste året var helt jævelig, å i dag er jeg sammens med barndomskjærsten min å har ei datter på 18 mnd <3

Går nok veldig bra tenker jeg, ellers hadde dem nok ikke satt deg opp ;)
Men ville bedt om en samtale for sikekrthets skyld :)
 
Oki da skjønner jeg :) ja, skal ringe på sykehuset på mandag så får vi se :) hadde du mye vondt etter operasjon eller?
 


KH#2påvei:) skrev:
Oki da skjønner jeg :) ja, skal ringe på sykehuset på mandag så får vi se :) hadde du mye vondt etter operasjon eller?


nah, ikke sånn utenom fra operasjonen, for du blir blåst opp :P

Å Da kan du ha en del "Luft" smerter etter på, men dem gikk over altså, men va rubehagelig å reise seg å gå rett etter, tok 1-2 dager før jeg kunne gå heelt normalt uten å ha sånn kjempe vondt.
 
Back
Topp