Cyste med blod på eggstokken

~Mummimamma~

Forumet er livet
VIP
Erfaring med det?
Var å sjekket meg idag pga mye smerter, og han sa jeg hadde blodcyste på eggstokken. Var kvalm og uggen nok fra før av, så fikk ikke samla meg til å spørre hva det vil si. Det virket ikke akkurat på måten han oppførte seg som om det var verdens undergang heller :-P

Men så sa han at den måtte følges opp etter to menstruasjoner, da det falt midt i jula spurte jeg om vi kunne ta det etter tredje menstruasjon, men det syns han var for lang tid så da blir det om 14 dager..

Da fikk jeg jo litt mer følelsen av at det var noe som hastet litt...

Takker for svar :-)

har ingen erfaring med cyster med blod. Da jeg var på undersøkelse, så var mine fylt med vann.. men det virker som om du skal dit for å se at de ikke har blitt større, og hvis de merker noen forskjell så må de ta en prøve av cystene.

Jeg hadde det for noen år siden, men vet ingenting om oppfølgingen fordi min ble oppdaget når den sprakk. Det er det vondeste jeg har opplevd (Sorry for "oppmuntringen") og jeg endte med innleggelse på sykehus i 3 dager i påvente av en oprasjon som aldri ble noe av.. Kroppen ordnet opp selv etterpå.. Sprakk noen blodkar rundt cysten samtidig.. Håper din ikke sprekker! Lykke til :)

Takk for dytt og svar :-)
Smerter skal jeg alltids klare, men er det eventlig farlig når det sprekker? Siden du måtte være så lenge på sykehuset mener jeg...

Har lenge hatt sterke smerter både ved menstruasjon og el, så lurer litt på om denne er årsaken.
Da vil jeg isåfall bli kvitt den :-P

Takk for dytt og svar :-)
Smerter skal jeg alltids klare, men er det eventlig farlig når det sprekker? Siden du måtte være så lenge på sykehuset mener jeg...

Har lenge hatt sterke smerter både ved menstruasjon og el, så lurer litt på om denne er årsaken.
Da vil jeg isåfall bli kvitt den :-P

Nei det er ikke farlig, såvidt jeg fikk beskjed om, men jeg måtte bli fordi det tok en stund før de fant ut hva som var galt, også klarte jeg ikke tisse selv, så jeg lå med kateter til jeg klarte det selv.. Problemet med tissinga kom av væske og blod i bukhulen eller noe, som stengte for..
Måtte også ligge på sykehuset for å "se ann" om jeg måtte operere.. Lykke til - håper ikke det byr på utfordringer for deg :)

Hvis du har sterke smerter ved menustrasjon kan dette være en endometriosecyste. De er fylt med blod. Hadde en som sprakk en gang og måtte opereres , var veldig dårlig- Hadde en senere også , men den så de før den ble for stor så de opererte den vekk. Blodcyster forsvinner sjelden av seg selv. Hvis du har mye smerter burde du vært henvist til lapraskopi. Ikke godt å ha vondt!

Nei det er ikke farlig, såvidt jeg fikk beskjed om, men jeg måtte bli fordi det tok en stund før de fant ut hva som var galt, også klarte jeg ikke tisse selv, så jeg lå med kateter til jeg klarte det selv.. Problemet med tissinga kom av væske og blod i bukhulen eller noe, som stengte for..
Måtte også ligge på sykehuset for å "se ann" om jeg måtte operere.. Lykke til - håper ikke det byr på utfordringer for deg :)

Okei, godt å høre at det ikke er farlig iallefall. Kjipt med smerter, men litt mindre kjipt når jeg slipper åvære redd i tillegg :-P

Tusen takk for svar :-)

Hvis du har sterke smerter ved menustrasjon kan dette være en endometriosecyste. De er fylt med blod. Hadde en som sprakk en gang og måtte opereres , var veldig dårlig- Hadde en senere også , men den så de før den ble for stor så de opererte den vekk. Blodcyster forsvinner sjelden av seg selv. Hvis du har mye smerter burde du vært henvist til lapraskopi. Ikke godt å ha vondt!

Skal tilbake 4.desember så antar det er for å sjekke om den blir større eller noe kanskje? Så får jeg barese videre derifra.
Tusen takk for svar, greit å prøve å bli litt klokere :-)

Lykke til:) oppdater oss om hvordan det går!

Back
Topp