Cyclogest

lillereka

Glad i forumet
♡Julekulene 2021♡
❤Januarlykke 2022❤
Augustbarna2024
Er det noen andre som går på cyclogest? Jeg har fått beskjed om å gå til uke 10, men vet ikke helt hvordan jeg skal slutte. Skal jeg slutte brått på 10+0, 9+0 eller skal det gradvis trappes ned?

Når jeg spør leger nå, så er det ingen som vil gi meg noe svar på hvordan jeg skal slutte. De sier bare at det ikke er noe bevis for at hormonstøtte fungerer. Men, jeg tenker at det var vel en grunn for at jeg fikk de utskrevet i første omgang... Men uansett, noen som går på det og har lyst til å dele hvordan dere sluttet/skal slutte?
 
Er det noen andre som går på cyclogest? Jeg har fått beskjed om å gå til uke 10, men vet ikke helt hvordan jeg skal slutte. Skal jeg slutte brått på 10+0, 9+0 eller skal det gradvis trappes ned?

Når jeg spør leger nå, så er det ingen som vil gi meg noe svar på hvordan jeg skal slutte. De sier bare at det ikke er noe bevis for at hormonstøtte fungerer. Men, jeg tenker at det var vel en grunn for at jeg fikk de utskrevet i første omgang... Men uansett, noen som går på det og har lyst til å dele hvordan dere sluttet/skal slutte?
Jeg fikk Cyclogest ifm IVF. Fryseforsøk i naturlig syklus, så skulle slutte 7+0. Fikk derimot bruke opp esken, så brukte til 7+5.
Kroppen skal da produsere nok selv, så slutte tvert var visst ikke noe problem :happy:
Dumt legene ikke kan gi deg noe klart svar!
 
Mener det er forskjell om man må bruke det pga ivf eller pga kort lutealfase, og at det er fordi jeg hadde kort lutealfase at jeg må gå helt til uke 10. Fikk infoen av privat lege for snart et år siden, og da tenkte jeg ikke mer over hvordan man slutter. Må kanskje kontakte dem igjen og høre der :think005
 
Jeg bruker det pga ivf. Forrige gang fikk jeg beskjed om å gå på det til uke 12. Denne gangen til uke 10 (ny klinikk). Om man googler så er det ikke noe vitenskapelig bevis på at det faktisk fungerer, så tror det er en forsikringsmekanisme. Det er vel derfor det er så ulik informasjon om hvor lenge man skal bruke det. Trenger ikke fase ut bruken.
 
Er det noen andre som går på cyclogest? Jeg har fått beskjed om å gå til uke 10, men vet ikke helt hvordan jeg skal slutte. Skal jeg slutte brått på 10+0, 9+0 eller skal det gradvis trappes ned?

Når jeg spør leger nå, så er det ingen som vil gi meg noe svar på hvordan jeg skal slutte. De sier bare at det ikke er noe bevis for at hormonstøtte fungerer. Men, jeg tenker at det var vel en grunn for at jeg fikk de utskrevet i første omgang... Men uansett, noen som går på det og har lyst til å dele hvordan dere sluttet/skal slutte?
Jeg gikk på Cyclogest til uke 10(skulle sluttet i uke 7. og jeg gruet meg veldig, derfor fikk jeg gå litt lenger. Da brukte jeg det som var igjen i pakken og brukte det en gan dagelig i stede. Etter uke 7 skal vi klare oss selv. Hun hadde ikke noe gode svar annet enn at vi burde ikke gå på medisin lengder enn vi må.
 
Jeg gikk på Cyclogest til uke 10(skulle sluttet i uke 7. og jeg gruet meg veldig, derfor fikk jeg gå litt lenger. Da brukte jeg det som var igjen i pakken og brukte det en gan dagelig i stede. Etter uke 7 skal vi klare oss selv. Hun hadde ikke noe gode svar annet enn at vi burde ikke gå på medisin lengder enn vi må.
Jeg har ikke fulgt IvF programmet denne gangen, denne er laget hjemme. Men jeg er 40 år, og etter fulgte 35 kan det være lurt å bruke litt ekstra. Føltes tryggere å slutte etter ultralyden.
 
Fikk det også pga ivf. Skal trappe ned i løpet av 1 uke fremover. Har gått p de en stund. Så ferdig med de.
 
Last edited:
Jeg har fått fra ca 18 dpo og skal ut uke tolv. Naturlig forsøk etter Letrozol for forutsigbar eggløsning. Har hatt to SA og en MA.
 
Er det noen andre som går på cyclogest? Jeg har fått beskjed om å gå til uke 10, men vet ikke helt hvordan jeg skal slutte. Skal jeg slutte brått på 10+0, 9+0 eller skal det gradvis trappes ned?

Når jeg spør leger nå, så er det ingen som vil gi meg noe svar på hvordan jeg skal slutte. De sier bare at det ikke er noe bevis for at hormonstøtte fungerer. Men, jeg tenker at det var vel en grunn for at jeg fikk de utskrevet i første omgang... Men uansett, noen som går på det og har lyst til å dele hvordan dere sluttet/skal slutte?
Jeg hadde innsett av fryst blasto, og fikk beskjed om å fortsette til jeg var 9+6. Jeg leste at andre forlenget bruken av cyclogest, noe som gjorde meg usikker også, for jeg hadde både en åpnet og en uåpnet pakke igjen... Jeg sendte imidlertid mld til Riksen med spm om hvorfor det er så forskjell på behandlingen, og om jeg kunne/burde fortsette/ trappe ned. Svaret var at det ikke er farlig å slutte tvert, og fikk beskjed om at det ikke var noen grunn (i mitt tilfelle) til å fortsette. Jeg tenker at du kan stole på det du har fått beskjed om, altså ut uke 10, og ta kontakt og spør, dersom du trenger det for å bli roligere og trygg :)
Masse lykke til!
 
Back
Topp