Cyclogest vs lutinus

Dårris

Glad i forumet
ligger her og venter på egguttak og bruker anledningen til å slenge ut et spørsmål :)
Jeg får resept på cyclogest denne gangen, er vant med lutinus og har igjen halvannen eske med disse (koster jo 500kr pr eske som varer i en uke om man har enkel dose).
De sa jeg kunne bruke opp lutinusen hvis jeg ville, men føler litt at jeg vil følge opplegget deres.
Noen med erfaringer rundt cyclogest? Pris? Bivirkninger?
Virker forlokkende å slippe dosen midt på dagen, men å hvile 25 min etter at dosen er satt virker litt "travelt" når man begynner kl 07.00 på dagvakter :wacky:

ligger her og venter på egguttak og bruker anledningen til å slenge ut et spørsmål :)
Jeg får resept på cyclogest denne gangen, er vant med lutinus og har igjen halvannen eske med disse (koster jo 500kr pr eske som varer i en uke om man har enkel dose).
De sa jeg kunne bruke opp lutinusen hvis jeg ville, men føler litt at jeg vil følge opplegget deres.
Virker forlokkende å slippe dosen midt på dagen, men å hvile 25 min etter at dosen er satt virker litt "travelt" når man begynner kl 07.00 på dagvakter :wacky:
Blir utrooooolig trøtt av cyclogest, men synes de er mindre grisete enn lutinus, så det er positivt. De er jo i stikkpilleform og ikke så ekle og kantete å sette inn, og veldig greit å bare sette morgen og kveld, men kan ikke huske at jeg hadde spesielle bivirkninger av lutinus, og det er jo definitivt er pluss. Men det er jo så individuelt dette med bivirkninger.

Blir utrooooolig trøtt av cyclogest, men synes de er mindre grisete enn lutinus, så det er positivt. De er jo i stikkpilleform og ikke så ekle og kantete å sette inn, og veldig greit å bare sette morgen og kveld, men kan ikke huske at jeg hadde spesielle bivirkninger av lutinus, og det er jo definitivt er pluss. Men det er jo så individuelt dette med bivirkninger.

Mulig du ble trøtt fordi du ble gravid? ;) :p

Lutinus er 100 mg progesteron per stk, Cyclogest er 400 mg per stykk. Det er forskjellen rent teknisk. Så ofte tar man 3 stk Lutinus (300 mg per dag) eller 2 stk Cyclogest (800 mg per dag).

Praktisk så er Cyclogest veldig mye bedre i bruk synes jeg. Den lekker kun en kort periode, mens Lutinus gjerne lekker over mange timer. Mye mer gris og irritasjon med Lutinus enn Cyclogest. :)

Én pakke inneholder 15 stk og kostet ca 450 kr da jeg kjøpte det sist.

Om du reagerer veldig på progesteron (bivirkninger) så kan det hende du vil reagere på at det blir høyere dose.

Haha, nei jeg ble stuptrøtt allerede før innsett, og det var veldig påfallende at det kom etter at jeg begynte på cyclogest, men kan jo godt hende det er derfor jeg er enda trøttere nå ;)

Hihi... Greit nok. :p

Jeg hadde langt verre bivirkninger av lutinus, selv før jeg ble gravid :p

Cyclogest er min venn, den glir rett inn og tørker ikke ut hele området, den renner pent ut igjen etter en times hvil (jada, her hviles det en time :p) og jeg blir ikke gal av den :)

Dere som bruker Cyclogest, får dere dette offentlig (Riksen?). Spurte om dette sist da jeg reagerer både på Lutinus og Crinone men da fikk jeg bare kontant at «den bruker vi ikke her». Ingen forklaring på hvorfor en gang....

Dere som bruker Cyclogest, får dere dette offentlig (Riksen?). Spurte om dette sist da jeg reagerer både på Lutinus og Crinone men da fikk jeg bare kontant at «den bruker vi ikke her». Ingen forklaring på hvorfor en gang....

Ikke riksen, men offentlig i Trondheim brukes det ved fryseforsøk![emoji5]

Jeg fikk det i Porsgrunn, offentlig. :) Jeg hadde fått det privat på FS og spurte om jeg kunne få det siden jeg reagerer en del lokalt av Crinone og Lutinus.

Jeg hadde langt verre bivirkninger av lutinus, selv før jeg ble gravid :p

Cyclogest er min venn, den glir rett inn og tørker ikke ut hele området, den renner pent ut igjen etter en times hvil (jada, her hviles det en time :p) og jeg blir ikke gal av den :)
Ja, sånn fysisk funker den veldig bra! Og den er jo myyye billigere i drift :D Men føler meg som et monster innvendig, bliiiir så sur liksom :hilarious: Går fra 2 tabl morgen og kveld til 1 tabl morgen og kveld etter innsett :wacky:

Ja, sånn fysisk funker den veldig bra! Og den er jo myyye billigere i drift :D Men føler meg som et monster innvendig, bliiiir så sur liksom :hilarious: Går fra 2 tabl morgen og kveld til 1 tabl morgen og kveld etter innsett :wacky:
Åh, så trist! Noe skal det jo være uansett hva man går på :p

Har både lutinus og cyclogest her hjemme nå [emoji28] Henta visst ut litt for mye ved sprøyteoppstart, haha! Skal begynne på cyclogest snart :) Betalte 600 eller noe for primolut, Progynova og cyclogest tror jeg..

Last edited:
Back
Topp