Cyclogest - svie ved vannlating?

Kakemonsterinnen

Forelsket i forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Er gravid etter innsett tidlig desember. Går på cyclogest frem til UL i 7+0 neste fredag. Merker nå i kveld at det svir en del når jeg tisser. Mistet vårt første barn sfa infeksjon (trolig BV) så har rimelig noia for alt som kan assosieres med en infeksjon. Og siden UVI også gir svie som symptom så blir jeg litt redd..

Har andre som har gått lenge på cyclogest opplevd lignende? Svie står ikke som symptom på felleskatalogen, men det står «vulvovaginal kløe».

Er gravid etter innsett tidlig desember. Går på cyclogest frem til UL i 7+0 neste fredag. Merker nå i kveld at det svir en del når jeg tisser. Mistet vårt første barn sfa infeksjon (trolig BV) så har rimelig noia for alt som kan assosieres med en infeksjon. Og siden UVI også gir svie som symptom så blir jeg litt redd..

Har andre som har gått lenge på cyclogest opplevd lignende? Svie står ikke som symptom på felleskatalogen, men det står «vulvovaginal kløe».
Har opplevd svie ved at det blir tørt og så kommer det av og til. Så lenge det ikke svir når du tisser som UVI så er det kanskje ikke det? Om ikke finnes det selvtest på apotek for å være sikker.

UVI er ikke uvanlig ved graviditet

Jeg har gått mye på cyclogest og ikke opplevd svie eller ubehag i skjeden. Det er jo ganske vanlig å få soppinfeksjon og urinveisinfeksjon når man er gravid så ville sjekket det ut :). Men det ville ikke vært noe jeg var bekymret for :)

Jeg! Fikk masse ubehag nedentil men klarte ikke helt å peke på annet enn at jeg trodde jeg hadde fått en soppinfeksjon og at det sve fordi huden var så øm, hoven, rød. Viste seg at jeg reagerte på cyclogest. Gynekologen min sa det var kjempe vanlig, prøv å bytt til injeksjoner i stedefor (prolutex). De er veldig dyre i forhold men oh lord så ille det ble - skjønte som sagt ikke at cyclogest var årsaken til plagene :) tålte enkelt dose, men ikke dobbel dose tydeligvis!

Jeg fikk først veldig svie etter en ukes tid på cyclogest pga alt som kom ut igjen i trusen ila dagen og irriterte slimhinnene. Gikk helt over da jeg begynte å bruke dobbelt så mye intimsåpe hver dag og skifte truse to ganger for dagen. Litt upraktisk, men bedre enn svie og ubehag.

Jeg har også kjent på svie hvis jeg står på det lenge, og det oppleves litt bedre hvis jeg får god tid til å ligge etterpå (typ 40 minutter) fordi det ikke er så mye som kommer ut igjen i trusa. Det har ikke vært veldig plagsomt for min del, men hvis jeg hadde gått på det lenger (som ved en graviditet) så tror jeg nok det hadde blitt ubehagelig. Godt å høre at det ikke er uvanlig!

Jeg kjente også på svie. Gjorde som Ing-K over her. Skiftet ofte truser, vasket meg nedentil oftere enn før og prøvde å holde det tørt og rent når tabletten hadde vært i over 2 timer. Leste at virkestoffet taes opp i kroppen fra 1-2 timer.

Back
Topp