Cyclogest og spontanabort

L-2963733

Andre møte med forumet
Hei!
Lurer på om noen har erfaringer å dele med meg ang. cyclogest og spontanabort Har ingen problemer med å bli gravid, men derimot å beholde en graviditet har vært utfordrende. Har fått Cyclogest av gynekologen min, noe som har stabilisert syklusen og nå er jeg gravid igjen (første gang på Cyclogest). Det er tidlig (3+3) og jeg har fulgt med på testene for å se etter progresjon på linjene. I dag er linjen helt lik den som i går, men har steget fra de to første dagene som jeg håper er positivt, tester igjen i morgen/torsdag for å se.

Mitt spørsmål er: Hvis man skulle spontanabortert mens man er på cyclogest, vil man da blø slik at jeg vet? Eller må jeg fortsette å teste helt til ultralyd for å se om det blir noe? Har hatt 2 kjemiske graviditeter og 3 spontanaborter siste året, og er lei av graviditetstester og redsel pga. tester og vil helst unngå å teste hele tiden i julenGynekologen min var på ferie så fikk ikke tatt kontakt med henne.

Legger med bilde av testene mine, gi gjerne noen ord om dere syns det ser ut som fin progresjon eller ikke ❤️
Takk for svar!

Vedlegg

• IMG_0969.jpeg
    IMG_0969.jpeg
    284,5 KB · Visninger: 54
Alle gangene jeg har brukt cyclogest, har jeg fått mensen til «riktig tid». Så den har aldri utsatt noe hos meg. Men andre igjen får ingen blødning før etter noen dager.
Så vil vel tro at det samme gjelder en SA. At det er forskjeller her også.
Men nå har jeg aldri gått på cyclogest de gangene jeg har vært gravid, så jeg kan ikke svare deg på akkurat det.

3+3 er veldig tidlig og litt variasjon på urin kan utgjøre store forskjeller på testen. Som du ser her, så er det ikke store forskjeller på starten på testrekken min. Jeg er nå 7+4.
Krysser fingrene for deg :)
IMG_4176.jpeg

Takk for svar! Fikk enormt tidlig positiv (7dpo), siste har jeg fått mellom 9-10 dpo så ekstra lang tid å grue meg til IKM. UL og Lh-testet eggløsning, så rimelig sikker på datoen (+/- 1 dag). Godt å se at testene dine også var relativt like noen dager, roer nervene litt! Med mitt første barn ble linjene synlig sterkere dag for dag, derfor litt redd når jeg så de var like. Vet jo at ting kan variere fra graviditet til graviditet!

Hei!
Lurer på om noen har erfaringer å dele med meg ang. cyclogest og spontanabort Har ingen problemer med å bli gravid, men derimot å beholde en graviditet har vært utfordrende. Har fått Cyclogest av gynekologen min, noe som har stabilisert syklusen og nå er jeg gravid igjen (første gang på Cyclogest). Det er tidlig (3+3) og jeg har fulgt med på testene for å se etter progresjon på linjene. I dag er linjen helt lik den som i går, men har steget fra de to første dagene som jeg håper er positivt, tester igjen i morgen/torsdag for å se.

Mitt spørsmål er: Hvis man skulle spontanabortert mens man er på cyclogest, vil man da blø slik at jeg vet? Eller må jeg fortsette å teste helt til ultralyd for å se om det blir noe? Har hatt 2 kjemiske graviditeter og 3 spontanaborter siste året, og er lei av graviditetstester og redsel pga. tester og vil helst unngå å teste hele tiden i julenGynekologen min var på ferie så fikk ikke tatt kontakt med henne.

Legger med bilde av testene mine, gi gjerne noen ord om dere syns det ser ut som fin progresjon eller ikke ❤️
Takk for svar!
Har ingen erfaring med progesteron selv, enda. Men ville bare si at jeg syns at testene dine ser veldig fine ut til å være så tidlig ❤️
Jeg skal selv begynne på progesteron i neste svangerskap, men husker ikke hvilken type. Er også usikker på om jeg skal ta det fra EL eller ikke.

Hei! Takk! I dag var den like sterk/svak, kjenner jeg blir litt bekymra - men forsøker å holde roen og teste om 2 dager for å være helt sikker!

Ang. progesteron så fikk jeg beskjed om å starte tidligst 3 dager etter EL, pga. risiko for at det kan feste seg før det når livmoren. Jeg har lutealfasedefekt og skulle bruke det fra 4 dager etter EL og i 10 uker av svangerskap! Lykke til ❤️

Jeg har gått på Cyclogest og lutinus kjempemange ganger, og jeg får alltid mens til riktig tid allikevel. Er sikkert noen som ikke får det, men virker som de fleste gjør det :joyful: Syns testene dine ser bra ut, mulig de ikke blir mye sterkere før du kommer til 12/13 dpo! Lykke til:Heartred

Tusen takk for alle svar! Jeg har veldig fin progresjon på 48t på Clearblue tidlig og positiv digital! Så tilbake på første runde i 2021 når jeg var gravid også, at babyplan sine aldri ble like sterke og viste veldig progresjon - nå skal jeg stole på kroppen ❤️ Veldig skummelt etter dårlige utfall flere ganger!

Vedlegg

• IMG_0960.jpeg
    IMG_0960.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 32
  • IMG_0971.jpeg
    IMG_0971.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 33
  • IMG_0973.jpeg
    IMG_0973.jpeg
    896 KB · Visninger: 31
Jeg har mistet 4 ganger, får mensen så fort jeg slutter på cyclogest, men får det ikke før jeg slutter.

Tusen takk for alle svar! Jeg har veldig fin progresjon på 48t på Clearblue tidlig og positiv digital! Så tilbake på første runde i 2021 når jeg var gravid også, at babyplan sine aldri ble like sterke og viste veldig progresjon - nå skal jeg stole på kroppen ❤️ Veldig skummelt etter dårlige utfall flere ganger!
Så fine streker du har❤️ gratulerer!

Blir ikke klok… føler ikke de blir særlig sterkere, men heller ikke svakere. Byttet merke vel og merke til siste testene da jeg gikk tom, men er dette normal fremgang? Skal ringe lege i morgen for å få tatt hcg bl.p. Må jo vite om jeg kan slutte på cyclogest eller ikke…

Vedlegg

• IMG_0989.jpeg
    IMG_0989.jpeg
    325,5 KB · Visninger: 35
Blir ikke klok… føler ikke de blir særlig sterkere, men heller ikke svakere. Byttet merke vel og merke til siste testene da jeg gikk tom, men er dette normal fremgang? Skal ringe lege i morgen for å få tatt hcg bl.p. Må jo vite om jeg kan slutte på cyclogest eller ikke…
Synes det er stigning. Jeg har etter 4 graviditeter sluttet og sammenligne med strimmel. Strimmel kan fortsatt øke i styrke selv om det ikke går veien er min erfaring. Ser du tester hver dag, husk hcg stiger hver 2 dag ca. Har du tatt en digital og sjekket antall uker? Blodprøve er eneste som kan si noe sikkert. Derfor jeg selv har valgt det. Har bare tatt en test på selve testdagen og ikke testet mer etter det. Tok en hcg prøve igår og skal ta en imorgen.

Jeg prøver også cyclogest denne runden av samme årsak som deg. Men jeg startet ikke på det før 13 dpo, så hadde fått positiv test før jeg startet på det.

Samme bekymring som deg, synes ikke testene blir noe særlig sterkere. Vet at man ikke skal bruke dette som indikator, men av erfaring har mine tester blitt tidlig positiv og vært veldig sterk i fargen rundt IKM når det har gått bra. Når det ikke har gått bra har fargeøkningen ikke vært noe særlig stor.
Har ingen symptomer på graviditet heller, det gir meg også dårlig magefølelse nok en gang :depressed:

Synes det er stigning. Jeg har etter 4 graviditeter sluttet og sammenligne med strimmel. Strimmel kan fortsatt øke i styrke selv om det ikke går veien er min erfaring. Ser du tester hver dag, husk hcg stiger hver 2 dag ca. Har du tatt en digital og sjekket antall uker? Blodprøve er eneste som kan si noe sikkert. Derfor jeg selv har valgt det. Har bare tatt en test på selve testdagen og ikke testet mer etter det. Tok en hcg prøve igår og skal ta en imorgen.
Jeg prøver også cyclogest denne runden av samme årsak som deg. Men jeg startet ikke på det før 13 dpo, så hadde fått positiv test før jeg startet på det.

Samme bekymring som deg, synes ikke testene blir noe særlig sterkere. Vet at man ikke skal bruke dette som indikator, men av erfaring har mine tester blitt tidlig positiv og vært veldig sterk i fargen rundt IKM når det har gått bra. Når det ikke har gått bra har fargeøkningen ikke vært noe særlig stor.
Har ingen symptomer på graviditet heller, det gir meg også dårlig magefølelse nok en gang :depressed:
Endte dessverre i kjemisk denne gangen også… Rart med den magefølelsen altså. HCG hos fastlegen er høy nok ift. svangerskapslengde, men den i dag hadde fallt litt! Må ta graviditetstester for å sjekke at den blir negativ ift. svangerskap utenfor livmoren, gruer meg til å se testene bli svakere… Håper for mer positive resultater hos dere ❤️

Endte dessverre i kjemisk denne gangen også… Rart med den magefølelsen altså. HCG hos fastlegen er høy nok ift. svangerskapslengde, men den i dag hadde fallt litt! Må ta graviditetstester for å sjekke at den blir negativ ift. svangerskap utenfor livmoren, gruer meg til å se testene bli svakere… Håper for mer positive resultater hos dere ❤️
Så trist, håper den sitter hele veien snart :Heartbigred

Jeg har gått på cyclogest mange ganger og opplever at cyclogest utsetter mens når man ikke er gravid og også blødning ved en MA. Det er ikke noe du kan gjøre for å påvirke det, du må «bare» holde ut i uvissheten. Ville tatt en hcg prøve hvis du får til før jul også prøvd å legge det bort over jul og heller bestille deg en UL etter du er 6+0.

Ånei nå leste jeg denne. Så utrolig leit. Har du sjekket forholdene i livmor med tanke på så mange kjemiske/SA?

Back
Topp