Cyclogest og klexane

Løven93

Elsker forumet
Himmelbarn
Dere som har blitt gravide, hvor lenge gikk dere på cyclogest? Jeg har fått beskjed om å slutte i uke 9, men var ikke det litt tidlig?

Og klexane hvor lenge gikk dere på det?

Kjenner jeg er skeptisk til og slutte ‘’allerede’’.

Dere som har blitt gravide, hvor lenge gikk dere på cyclogest? Jeg har fått beskjed om å slutte i uke 9, men var ikke det litt tidlig?

Sluttet 8+0. Om jeg ikke husker feil så tar morkaken over på det tidspunktet og trenger ikke like mye progesteron. Men som legen min sa så bestemmer man selv om man går til 12+0, men det var ikke behov for det

Jeg gikk på full dose til 11+0 også tok jeg en halv morgen og kveld til 12+0 og annen hver morgen og kveld til 13+0. Men den siste uka var bare for å bruke opp. Fikk også beskjed om at jeg kunne slutte i uke 5, men at jeg kunne gå på det så lenge jeg ville.

Tok siste 7+6 både dette og forrige svangerskap :joyful: Deilig å slippe:angelic:

Jeg sluttet på Cyclogest i uke 12, og Klexane i uke 10, men det var fordi jeg følte det tryggere. Skulle egentlig slutte i uke 8 med begge

Sluttet uke 8+0. Har gått to uker uten uten noe problem. Legen sa at kroppen da har tatt over produksjonen av cyclogest, så det skal ikke være farlig :) Men vi alle går nok på cyclogest i forskjellig lengder ut i fra diagnoser/alder og hvilke opplegg vi har. Jeg ville stolt på legen.
De vet hva de driver med :smiley-bounce012 :Heartred

Innsett i naturlig syklus: kunne slutte ca. 2 uker etter innsett (brukte litt lenger for å bruke opp pakken).
Er fortsatt gravid :)

Mer kristisk å ta progesteron ved innsett i styrt syklus. Da er det ut sv.uke 12 hvis jeg husker riktig. (Ingen eggløsning —> ingen gult legeme/corpus luteum —> ingen naturlig progesteron).

Back
Topp