Cybex sirona

mammatil3<3

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Bilstol nr 2 og vi lukter på cybex sirona. Erfaringer?? Fornøyd eller ikk???

Vi tenker på den og. Men et spørsmål til til de som har den - lønner det seg å kjøpe den til barn på 2,5 år? De skriver den holder til barn er 4 men blir den ikke for liten?

Vi tenker på den og. Men et spørsmål til til de som har den - lønner det seg å kjøpe den til barn på 2,5 år? De skriver den holder til barn er 4 men blir den ikke for liten?
Vår sønn bruker den fortsatt og han er 3 år og 4 måneder. Han er 16 kg. Vi har snudd den forover nå, da bruker man en diger sele-pute som dekker fanget og opp til armhulene ca. Nå klatrer han inn i bilen selv så behøver ikke bruke vri funksjonen så mye lenger føler jeg.

Nå har jeg lest litt rund, og bare tenker at det holder ikke til 4 år for oss - begge barna er over gjennomsnitt både vekt og høyde.. Men har kjempelyst å kjøpe en til lille. Gratulerer Boble :)

Åh? hvordan vet man om man har kjøpt den nye modellen? har ikke åpnet pakken enda
Tror det er viss det ikke er m i navnet. Hadde tenkt å kjøpe når det var tilbud, men da hadde de ikke lenger den gamle modellen. Den ble vist forandra for å få lenger rygg, og dermed lenger brukstid

Tror det er viss det ikke er m i navnet. Hadde tenkt å kjøpe når det var tilbud, men da hadde de ikke lenger den gamle modellen. Den ble vist forandra for å få lenger rygg, og dermed lenger brukstid
I-size modellen?

Åneeei! leste det nå! jeg som ville ha 360 graders muligheten! det var jo derfor jeg kjøpte den! :(

Vår sønn bruker den fortsatt og han er 3 år og 4 måneder. Han er 16 kg. Vi har snudd den forover nå, da bruker man en diger sele-pute som dekker fanget og opp til armhulene ca. Nå klatrer han inn i bilen selv så behøver ikke bruke vri funksjonen så mye lenger føler jeg.

Hei! Jeg ble nettopp gjort oppmerksom på at det ikke er spesielt trygt å sitte forovervendt i stoler med fempunktssele pga at kroppen i en kollisjon vil sitte helt fast, mens hodet vil fortsette framovet. Kombistoler laget for begge retninger bør med andre ord helst kun brukes bakovervendt, og barnet sitte bakovervendt til det er stort nok til beltestol. Ville bare videreformidle dette, da det var helt ny kunnskap for meg inntil få dager siden.

Det er en Facebook-gruppe som heter Bilstoler der det er masse kunnskap og erfaring om temaet. Jeg oppdaget den for et par dager siden og har lært masse :) Har sett positiv omtale av Cybex-sirona der, og vurderer den selv. Man må imidlertid regne med å måtte kjøpe en bakovervendt stol til før ungen er stor nok til å sitte forovervendt i beltestol siden isofix- og iSize-stoler har lavere vekt- og høydebegrensning enn noen andre bakovervendte stoler.

Hei! Jeg ble nettopp gjort oppmerksom på at det ikke er spesielt trygt å sitte forovervendt i stoler med fempunktssele pga at kroppen i en kollisjon vil sitte helt fast, mens hodet vil fortsette framovet. Kombistoler laget for begge retninger bør med andre ord helst kun brukes bakovervendt, og barnet sitte bakovervendt til det er stort nok til beltestol. Ville bare videreformidle dette, da det var helt ny kunnskap for meg inntil få dager siden.
Takk :-) Vi har kjøpt sete 3 nå, beltestol, til ene bilen vi bruker mest, så har lillebror fått nr 2 setet med bakovervendt cybex sirona :-)

Back
Topp