Cybex sirona-stemmer det at det blir trangt?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Vi tenkte å kjøpe stol 2 til lillegutt nå før jul da det ofte er salg. Han er 7 mnd og sitter for øyeblikket i cybex aton Q. Veldig fornøyd, og tenkte egentlig å fortsette med cybex og gå for en av cybex sirona stolene. Men så har jeg hørt at mange må bytte den ut tidlig fordi det blir for trangt for bena. Flere som har samme erfaring? Eller hvilke ellers erfaringer har dere mes cybex sirrona?

Vi tenkte å kjøpe stol 2 til lillegutt nå før jul da det ofte er salg. Han er 7 mnd og sitter for øyeblikket i cybex aton Q. Veldig fornøyd, og tenkte egentlig å fortsette med cybex og gå for en av cybex sirona stolene. Men så har jeg hørt at mange må bytte den ut tidlig fordi det blir for trangt for bena. Flere som har samme erfaring? Eller hvilke ellers erfaringer har dere mes cybex sirrona?

At det er trangt for bena er en myte. Barn har myke ben, og kan sitte med dem så å si hvordan de vil.
Det er ikke et problem du trenger å tenke på. Tenk heller på hva som passer i bilen dere skal bruke mest, og hvor lenge du vil at stolen skal vare høyde- og tyngdemessig. :)
Det finnes stoler som varer lenger, men noen barn trenger en stol mellom babystolen og den stolen de skal bruke frem til de bytter til forovervendt stol.

Cybex sirona er jo hverken av de største eller minste stolene, men verdt å ha i bakhodet at de kun går opp til 18 kg, slik at mange må kjøpe en stol til før beltestolen uansett. For min del gjorde vi det sånn uansett da, bare med besafe sitt modular-system, også blir det sannsynligvis en til bakoverstol før han bytter fremover. Men mange foretrekker å bare kjøpe en stol, og da er nok stolene som går til 25 kg og ikke har isofix bedre :)

Sirona kan bli kort i ryggen også om du har et barn som har lengden der fremfor i beina. Mitt ene barn har selene på nest øverste hakk nå, og hun er ikke mer enn 2.2år, midt på streken i str. Selv om det ikke er krise om selene kommer litt nedenfor skulderen, så har vi ikke veldig mye å gå på.

Har sirona 360 grader til begge mine (15 mnd og 2 1/2 år)og bestefar har axkid og besafe i sin bil. Det er like liten/stor plass til bena i alle setene. Er forøvrig veldig fornøyd med sirona

Sirona er fantastisk, men mange vokser fort ut av den i ryggen. Vi måtte bytte ved 2,5 års alder. Avstand fra bilstol til seteryggen kan man endre for å få bedre beinplass. Dessuten har ikke barn vondt av å sitte med bøyde knær, de er mykere enn oss voksne :)

Back
Topp