Cybex Sirona sitter fast!

Lille Lise✖️

Forelsket i forumet
Aprillykke 2017
Novemberlykke 2018
Hei!

Vi har et Cybex Sirona sete i bilen vår, som da er festet med Isofix.. skulle ha ut stolen men det ser ut til at det sitter fast?! Vi får løsnet på ene siden, men på andre har det kilt eller låst seg helt :( noen forslag til hvordan vi får det løst????

Har dere prøvd å løfte det litt opp mens dere drar i det? Er jo sånne krokaktig fester. Har opplevd selv at det kan være litt kinkig å få ut.

Har opplevd det på beltestolen til eldste da den var i bilen til bestefar.
Da måtte vi dytte/presse barnesetet ned i bilens sete sånn at vinkelen ble litt annerledes.
Prøv å dytt litt i forskjellige retninger

Det høyre festet på min er skikkelig kranglete, må lirke lenge for å få løsnet det. Er det knappen for å løsne festet som sitter fast, eller selve låsen?

Vi slet selv en gang med akkurat samme sete. Broren min fikk til slutt løsna det. Måtte bare ha det i rett vinkel sa han.. Så irriterende. Men har blitt anbefalt å spraye med litt WD-40 av der vi kjøpte det!

Det høyre festet på min er skikkelig kranglete, må lirke lenge for å få løsnet det. Er det knappen for å løsne festet som sitter fast, eller selve låsen?
Knappen er litt seig, men vi får trykka den inn skikkelig, så jeg vil tro det er selve låsen/tenna som sitter fast

Dytt setet litt inn igenn og prøv å åpne på nytt ;)

Back
Topp