Cybex sirona hjelp

Aprilbaby2015

Glad i forumet
Juli13-jentene
Aprilbarna`15
Kjøpte dette på tilbud idag, men nå sier samboer at det kan bli trangt for beina til vår 15 mnd gamle gutt hvis han skal sitte bakovervendt? Erfaringer? ? :)

Mange mener Cybex Sirona gir dårlig benplass ja.. I tillegg til at setet generelt er lite, men til små barn er det veldig bra.

MEN hva mener han med trangt? De tåler godt å sitte med beina bøyd, og ta gjerne av sko på lange turer. Vi hadde gutten bakovervendt til han var 4 år og 3 mndr, og da var han nesten 110 cm lang :) 3 åringen på 97 cm sitter nok bakovervendt til hun er 5 år.

Viktig å prøve barn i setet før man kjøper, da det varierer så mye. Dere har ikke lappen osv? Mulig dere får byttet til et annet sete.

Har du bilde av hvordan det ser ut med gutten i setet?

HVIS dere skulle bytte sete sjekk ut BeSafe Izi Plus eller Britax MaxWay :)

Neida det blir ikke trangt:) blir like trangt med andre seter. Det er ikke ubehagelig for dem å sitte med bøyde bein:) ikke slik det er for oss:)

Mange mener Cybex Sirona gir dårlig benplass ja.. I tillegg til at setet generelt er lite, men til små barn er det veldig bra.

MEN hva mener han med trangt? De tåler godt å sitte med beina bøyd, og ta gjerne av sko på lange turer. Vi hadde gutten bakovervendt til han var 4 år og 3 mndr, og da var han nesten 110 cm lang :) 3 åringen på 97 cm sitter nok bakovervendt til hun er 5 år.

Viktig å prøve barn i setet før man kjøper, da det varierer så mye. Dere har ikke lappen osv? Mulig dere får byttet til et annet sete.

Har du bilde av hvordan det ser ut med gutten i setet?

HVIS dere skulle bytte sete sjekk ut BeSafe Izi Plus eller Britax MaxWay :)
Vi har besafe izi plus i vår bil. Men mine foreldre ønsket et reservesete til sin bil. Vi har ikke prøvd han i det, så det passer nok :) valgte cybex sirona pga det kom bra ut i test :) men ble selvfølgelig stressa når samboer syns det så trangt ut for beina :/ men vi får teste det, hvis ikke får nestemann brukt det litt og :)

Neida det blir ikke trangt:) blir like trangt med andre seter. Det er ikke ubehagelig for dem å sitte med bøyde bein:) ikke slik det er for oss:)
Har du det setet? Hvor gammelt og langt er barnet ditt?

Vi har dette setet og gutten vår på 2,5 år sitter godt selv om bena blir litt bøyd. Heller bøyde ben enn brukket nakke! :)

Vi har dette setet og gutten vår på 2,5 år sitter godt selv om bena blir litt bøyd. Heller bøyde ben enn brukket nakke! :)
Er gutten din lang/kort? :)

Jenta vår på 20mnd sitter bakovervendt i det setet, litt bøyde bein, men ikke mye. Hu er 10kg og rundt 87cm lang :) Hu trives godt i setet :)

Jenta vår på 20mnd sitter bakovervendt i det setet, litt bøyde bein, men ikke mye. Hu er 10kg og rundt 87cm lang :) Hu trives godt i setet :)
Ok vår gutt veier 11 kg og er 15 mnd. Litt usikker på lengden :)

Takk for svar alle sammen! :) da håper jeg vi blir fornøyd med setet :)

Min jente er 3,5 år og sitter i det setet.
Har nå den siste måneden begynt å mase om at det er trangt, så har lovt henne at hun skal få beltestol når baby kommer(4 mnd før hun blir 4 år).
Ellers er jeg veldig fornøyd med setet

Back
Topp