Cybex priam, barnevogn + bilstol

Mitt lille ønske❤️

Blir kjent med forumet
Hei,

Ser litt på barnevogn, og ser mange snakker om emmaljunga og bugaboo, syns begge de virker veldig flotte. Jeg kom over cybex priam på babycare (ikke den elektriske). Men lurte på om noen av dere hadde den? Eller har tenkt å gå for den? Eventuelt hvorfor/hvorfor ikke. Ser den ikke ofte blir nevnt, men kommer godt ut i test:happy:

og, hvis du har den eller har tenkt å ha den, har du tenkt på bilstol? Jeg vet ikke om man bare trenger adapter til å feste hvilken som helst bilstol til denne vognen, i tilfelle så tar jeg gjerne imot tips på hvilken bilstol du generelt ønsker å gå for uavhengig om du har tenkt å gå for cybex priam som vogn eller ikke:happy:

viktige elementer for oss i en barnevogn:
• må være lett å pakke sammen da vi er mye på farten
• har en Volkswagen tiguan, så et medium bagasjerom, så en vogn som kan passe greit inn der
• har en mann som er 1.93, så trenger en vogn som også passer til en høy mann
• ønsker fire hjul
• ønsker at man kan dra trekket over åpningen på vognen, så man kan dra ned til babyen skal sove
• veldig fint om den er lett, men ikke et must

setter også pris på om noen har noen andre forslag enn cybex priam også. Veldig gøy å se på vogn, men er en jungel, så veldig fint og nyttig med input:happy:
 
Svar på bilstol: der bør du kjøpe den som passer best inn i bilen, det er viktigere enn om du får festet den på vogn. Men de fleste stoler kan festes på vogner, om du her en forholdsvis kjent vogn og bilstol.

Sjekk ut for eksempel Maxicosi pebble pro og BeSafe izi go modular. Gode stoler som kommer godt ut i tester. Sjekk at stolen du vil ha er godkjent i PLUS-testen, da er den alltid innafor sikkerhetsmessig. Når stolen er festet i bilen bør helling være 45 grader. Du måler dette via telefonen etter stolen er montert i isofixbasen.
Har du feil helling er sjansen at babyens hodet vil falle fremover ved søvn og gjøre så den ikke har frie luftveier. Det har også med trafikksikkerhet ved kollisjon å gjøre :)
https://axkid.com/nb/faqs/hvordan-vet-jeg-om-jeg-har-riktig-helling-pa-bilstolen/


Ellers er det eneste jeg har reagert på med priam at jeg ikke synes det ser ut til å passe så innmari godt i snø og terreng, men det er jo bare basert på observasjon og ikke egen erfaring. Er sikkert noen som har den og bruker den på snøføre også, men ser for meg at det kan være en av grunnene til at vogna ikke har blitt såå populær enda, sånn om det er flere som har trukket den samme konklusjonen. Men det er jo absolutt ikke sikkert at det stemmer og jeg har jo som sagt ikke prøvd selv. Synes for øvrig bagen ser veldig god ut og den skal ha en lang sittedel som jeg også synes ser fin ut :) fordel at den er romslig med lang mann, for det kan fort resultere i langt barn. Har også hørt at denne vogna skal funke for lange trillere.
 
:happy:
Svar på bilstol: der bør du kjøpe den som passer best inn i bilen, det er viktigere enn om du får festet den på vogn. Men de fleste stoler kan festes på vogner, om du her en forholdsvis kjent vogn og bilstol.

Sjekk ut for eksempel Maxicosi pebble pro og BeSafe izi go modular. Gode stoler som kommer godt ut i tester. Sjekk at stolen du vil ha er godkjent i PLUS-testen, da er den alltid innafor sikkerhetsmessig. Når stolen er festet i bilen bør helling være 45 grader. Du måler dette via telefonen etter stolen er montert i isofixbasen.
Har du feil helling er sjansen at babyens hodet vil falle fremover ved søvn og gjøre så den ikke har frie luftveier. Det har også med trafikksikkerhet ved kollisjon å gjøre :)
https://axkid.com/nb/faqs/hvordan-vet-jeg-om-jeg-har-riktig-helling-pa-bilstolen/


Ellers er det eneste jeg har reagert på med priam at jeg ikke synes det ser ut til å passe så innmari godt i snø og terreng, men det er jo bare basert på observasjon og ikke egen erfaring. Er sikkert noen som har den og bruker den på snøføre også, men ser for meg at det kan være en av grunnene til at vogna ikke har blitt såå populær enda, sånn om det er flere som har trukket den samme konklusjonen. Men det er jo absolutt ikke sikkert at det stemmer og jeg har jo som sagt ikke prøvd selv. Synes for øvrig bagen ser veldig god ut og den skal ha en lang sittedel som jeg også synes ser fin ut :) fordel at den er romslig med lang mann, for det kan fort resultere i langt barn. Har også hørt at denne vogna skal funke for lange trillere.

Herlig! Tusen takk for svar:happy: Så god tilbakemelding i forhold til det med snø, jeg skal undersøke det med butikken også å høre når vi går innom igjen for å prøve:happy: også veldig fin tilbakemelding i forhold til det med bilstol, mange ting her jeg ikke hadde tenkt på, tusen takk:)
 
Driver å sikler på den vogna selv, men har en emmaljunga stående.. Skal iaf kjøpe cybex cloud iz babystol:joyful: Har også sett at det går an å kjøpe til ski så man kan bytte ut de fremste hjulene med det på vinterføre. Synes den bagen ser så praktisk ut ifht lufting på sommeren!
 
Hei, jeg har også sett på cybex priam. Har en Emmaljunga mondial deluxe fra før, men den er tung å bære inn og ut av bilen.

Har også en høy mann som synes cybex’en er fin for hans høyde.

Vi har en maxi cosi pebble bilstol som de i butikken mente skulle gå fint an å sette på cybex priam uten problemer.
 
Back
Topp