CV juks

Leelu

Elsker forumet
Leste akkurat denne artikkelen på dagbladet om CV/vitnemål juks:

http://www.dagbladet.no/2012/04/20/nyheter/innenriks/cv-juks/liv_loberg/21231894/

Må si at jeg synes det er skikkelig forkastelig at noen i en så høy, og betrodd stilling jukser med vitnemål. Jeg er generelt veldig i mot juks i alle former, og synes 14 måneders fengsel sender et sterkt signal om at dette er uakseptabelt, samtidig begynner jeg å lure på om det er flere der ute som slipper unna med slikt, hun er vel ikke den eneste? 

Vel, etter mitt syn er jo det mest betenkelige i hele saken at hun faktisk satt som administrasjonssjef i statens autorisasjonskontor for helsepersonell. Altså det organet som går gjennom og godkjenner utdannelser og kvalifikasjoner for oss i helsesektoren. Bare den settingen gjør jo at man virkelig lurer på hvor hun la igjen hjernen sin.

Hun er nok slettes ikke den eneste, dette skjer nok i et visst omfang og det er nok ikke alle som blir oppdaget heller... Det er jo interressant ja at hun har vært sjef for de som skal godkjenne andres kvalifikasjoner for å få godkjenning uten å selv faktisk ha papirene på stell.....  Håper hun får både fengselstraff og bot som kan virke avskrekkende på andre som tenker på tilsvarende "lure" triks for å få drømmejobben...

vel sett i sammenheng at pedofile som har forgrepet seg på barn kan få samme straffen, så synes jeg ikke straffen er lav for juks av et papir. mange andre ting som heller skulle hatt høyere straff enn det.

Det skjer nok mer enn vi vet om ja, men jeg syns det er så lavmål som det går an å få det!
Jeg kunne sikkert greid å ta meg av en toppjobb innen ett eller annet jeg også, men ikke fader om jeg hadde gidda å juksa meg til det.
Godter meg om hun får fengslel og må betale tilbake 1 mill. i lønn!

Jeg synes virkelig det holder at hun må betale tilbake. Med en gang hun er satt inn er det jo VI som må betale for oppholdet hennes, og fengsel er ikke akkurat noe fengsel lenger.

Har to kompiser som har sittet inne for noen teite småting (han ene kunne f eks ikke betale en fartsbot og fikk 16 dager inne), og han med fartsboten brukte tiden til å få en rutine, spiste sundt, trente hver dag, jobbet, slapp ut tidligere fordi han var flink, fortsatte når han kom ut og gikk ned 30 kg og begynte å jobbe i barnehage.
Han andre ble tatt med på hytteturer, rideturer, fjellturer, og eneste dårlige opplevelsen hans var at han hadde fått en potet som var så stor at den var iskald og helt ukokt i midten.

Kunne vi selv valgt hva skattepengene gikk til, så greit. Da hadde sikkert noen valgt å betale for at sånne idioter skal få leve i halvveis luksus i ett år.

Mortania skrev:
Jeg synes virkelig det holder at hun må betale tilbake. Med en gang hun er satt inn er det jo VI som må betale for oppholdet hennes, og fengsel er ikke akkurat noe fengsel lenger.

Har to kompiser som har sittet inne for noen teite småting (han ene kunne f eks ikke betale en fartsbot og fikk 16 dager inne), og han med fartsboten brukte tiden til å få en rutine, spiste sundt, trente hver dag, jobbet, slapp ut tidligere fordi han var flink, fortsatte når han kom ut og gikk ned 30 kg og begynte å jobbe i barnehage.
Han andre ble tatt med på hytteturer, rideturer, fjellturer, og eneste dårlige opplevelsen hans var at han hadde fått en potet som var så stor at den var iskald og helt ukokt i midten.

Kunne vi selv valgt hva skattepengene gikk til, så greit. Da hadde sikkert noen valgt å betale for at sånne idioter skal få leve i halvveis luksus i ett år.

For det første så kommer du nok ikke til å merke det på lommeboka di, og for det andre så kommer det nok ikke til å være så morsomt å sitte i fengsel et år for henne.
De fleste jeg har snakket med synes det var grusomt og vil aldri tilbake igjen.
Poenget med fengsel er ikke at det skal være grusomt, det skal være en arena for å forbedre seg og komme ut i samfunnet igjen som en lovlydig borger.
Hvis dine kompiser trives bedre i fengsel enn utenfor så lurer jeg på hva slags liv de har på utsiden.
Hvordan forholdene er inne i fengselet har da ingenting med saken å gjøre, straffen er fengsel, man skal være innelåst i X antall dager og følge et opplegg.
Og hvis alle skal slippe unna fengsel, så hadde det vært vanvittig mye kriminalitet her i landet.
Hadde det vært så luksus som du skal ha det til, så hadde det også vært betydelig mere kriminalitet.

Back
Topp