CV-hjelp

Hønepøne+2

Gift med forumet
Skriver dere året i perm på cv? Står det sammen med arbeidserfaringer (hehe) eller skal jeg laget ett "annet"punkt å sette det der?

Hvis jeg skulle søkt ny jobb nå (og ikke hadde vært ansatt et sted fra før altså),så ville jeg nok tatt det med under arbeidserfaring - så det ikke blir "hull" i CV´en. Neste gang jeg søker jobb så kommer jeg nok ikke til å skrive at jeg har vært i permisjon, har jo fortsatt vært ansatt hos samme arbeidsgiver dette året også..

Det hadde nok ikke fått plass i min CV ettersom jeg har vært seks år der jeg jobber. Hadde jeg sagt opp nå hadde det stått at jeg jobbet der til etter at oppsigelsen gikk ut.

Men aner ikke hva som er vanlig...

Skal søke på samme stilling som jeg hadde før, men var ansatt på kontrakt og har jo da ikke vært ansatt mens jeg var i perm, så føler det er feil å ikke skrive noe om permen, selvom de jo er klar over hvor jeg har vært det siste året. Oi. Laaaaaaang sentning.

hadde du mulighet til å forlenge den kontrakten du hadde før du gikk ut i permisjon? og/eller har du mulighet til å forlenge den kontrakten? isåfall ville jeg skrevet at du va ansatt der te idag - tror eg [:)]

Det er ganske vanlig å skrive opp permisjon slik at det ikke blir hull i cv`n [:)]

jeg har ikke skrevet opp permisjon før, men gjorde det på den siste nå...
men jeg har listet opp barna og fødelsår, så da skjønner de det jo.

grunnene til at jeg satte det opp nå siste permen er fordi jeg ikke er ansatt noe sted nå, men i de to andre har jeg jo hatt fast jobb og da kommet tilbake dit etterpå.

ORIGINAL: 3barnsmor*30

jeg har ikke skrevet opp permisjon før, men gjorde det på den siste nå...
men jeg har listet opp barna og fødelsår, så da skjønner de det jo.

grunnene til at jeg satte det opp nå siste permen er fordi jeg ikke er ansatt noe sted nå, men i de to andre har jeg jo hatt fast jobb og da kommet tilbake dit etterpå.

Virker logisk dette her ja.

Jeg hadde bare skrevet at jeg hadde x antall barn på x år, de som leser søknader klarer å sette sammen to og to..

Back
Topp