"curling foreldre"

Neri83

Forelsket i forumet
Datra vår klemstra seg, sånt som kan skje tenke eg. Men gubben kjefta meg huda full fordi eg ikkje passa på. Eg sa eg va vekke i 4 sec, og då begynne han med at det er ikkje meir so skal te for å drepe nokon i traffiken om du ikkje er observant. Ja, dere forstår. Eg har sjølvsagt skrekkelig dårlig samvit, men eg kan ikkje forhindre alle ulykker. Ho vil snuble osv... Blei bare so lei meg, for han får meg til å føle meg som ei veldig dårlig mor..

I alle dager.... Barn slår seg ofte, noen hver eneste dag. Spesielt veldige aktive...ser bare på det ene tantebarnet mitt. Ho er høyt og lav, full av energi og har alltid et blåmerke eller to på kroppen. Men er utrolig sterk og atletisk fordi ho får utfolde seg :-)
Er umulig å forhindre at barna sine aldri skal slå/klemme seg...
Er han noe særlig alene med barnet sitt over lengre tid i løpet av dagen? I så tilfelle ville han fort innse hvor fort gjort det er...

Det er det han ikkje er. Han kan ikkje bidra so mykje fysisk, men har alltid eit eller anna å utsette på måten eg oppdrar ho på.

Det hører faktisk med i en oppvekst og "klemme seg",små kutt, skrubbsår ol
Det er en naturlig del av å bygge erfaringer. Man hverken kan eller skal passe på ungene hvert sekund. Min søster gikk etter sitt første barn hele tiden og tok han i mot hver gang han falt. Hun fikk en skikkelig skape av helsesøster som mente dette var på grensen til "omsorgssvikt", da hun hemmet den motoriske utviklingen hos barnet. Selvfølgelig skal man så godt man kan, hindre alvorlige ulykker. Men garantere seg, det kan man aldri

"Opp igjen", "prøv igjen" og "man skal aldri gi opp, sier Knerten" er gjengangere i huset her.

Barn lærer mer av erfaringer er min erfaring...

unger har godt av å klemme seg og slå seg litt (så lenge man forindrer alvorlige skader som f.eks. klemstring i bildør eller fall fra stor høyde osv). de lærer av erfaringer. utrolig vondt når en liten baby som ikke klarer å se konsekvensene selv før det plutselig går galt. hvor gammel er hun?

vi har jenter som er svært aktive...og som har hatt menge turer på legevakta av den grunn.

Legen vår sa følgende: " det er så koselig å få dere hit, ikke fordi at det er koselig at barn skader seg, men for at det er herlig å se barn som får lov til å være barn"

Barn faller, og barn klemmer seg. Ikke lenge siden vi var på legevakta og satte sting i en finger og ble sendt til røntgen etter at ho på 6 heiv igjen bildøra før ho hadde rukket å dra begge hendene ut av bilen. sånt skjer!

Back
Topp