Hvordan får man stiv glasur til cupcaksene!?? [8D] MIn krem smelter jo straks man får sett dem på bordet....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Kineblomst
eller royal icing :)
ORIGINAL: Furteguri og sønn
Smørkrem er bedre ja.. det smaker faktisk veldig godt.. jeg laga det på kaka mi, med kakao i.
Er lett å farge også.. tror du kan ta f.eks litt appelsinjus/eplejus i stedet for vann så får du en annen smak.. vet mamma brukte litt sitron også.. men har ikke testa så mye med smørkremen enda.. hehe.. men synes den er mindre kvalmende enn vanlig glasur.. [;)]
ORIGINAL: ¤BabySunshine¤
denne her er fantastisk god!!!! piskes lenge så blir den veldig stiv http://www.passionforbaking.com/blog/2011/01/02/angel-feather-icing/
ORIGINAL: MissyC
S bloggen min.under smørkremer
ORIGINAL: SleepingBeauty
Jeg tenker smørkrem... Må man lage det med å piske smør og sukker ?? Hva om man bare pisker fløten til den blir som en smørkrem!? Tror dere det blir "stivt" nok!?
ORIGINAL: Miriel
ORIGINAL: SleepingBeauty
Jeg tenker smørkrem... Må man lage det med å piske smør og sukker ?? Hva om man bare pisker fløten til den blir som en smørkrem!? Tror dere det blir "stivt" nok!?
Nei, du kan ikke piske fløte til det blir smørkrem. Da ender du opp med en flytende væske med smørklumper i. Se her: http://mammamiriel.blogg.no/1282665465_buttermilk.html
Du må bruke melis i smørkrem, ellers vil sukkeret knase.
Smørkrem er godt, det blir stivt og holder seg pent. Pisket kremfløte er bare godt og pent når det er helt ferskt, smørkrem blir nesten bedre dagen etter.
Kremortartari kalles også vinstein, og has i for å forhindre at sukkeret krystalliserer seg. Du får det på apoteket.
Men en god smørkrem oppskrift er å ta like deler (i vekt) av melis og smør, f.eks. 200 gr av hver. Pisk leeeeenge, minst fem minutter, gjerne mer. Noen skjeer melk, og masse vaniljesukker/essens. Eller kakaopulver, smeltet sjokolade, smeltet hvit sjokolade eller andre smakstilsetninger.