CTG/Sparketest

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Kjenner jeg blir litt bekymret når jeg hører om andre som har vært på CTG registrering og sparketest.
For de blir jo bekymret på sjukehuset om det ikke er mer enn et par spark på en halvtime/time. Men her kan jeg fakisk ikke garantere et spark eller bevegelse på flere timer mange ganger i løpet av døgnet [:-] Ho sover jo godt denna jenta. Eller registrerer de bevegelser som vi ikke kan kjenne?

Trodde di ble litt mer aktive under en slik test pga det belte er stramt[8|][8|]

Har ikke hatt en slik test jeg , så er ikke sikker altså[:-]

HAr vært på et par sånne nå. Lillemor her er også ganske rolig om dagen. Så må sitte litt lenger og drikke litt saft. Og beltet er stramt så det blir vanligvis reaksjon etterhvert... Og hvis ikke ser de på ultralyd at baby er aktiv, bare at den ligger så du ikke kjenner noe...

ORIGINAL: elli82

HAr vært på et par sånne nå. Lillemor her er også ganske rolig om dagen. Så må sitte litt lenger og drikke litt saft. Og beltet er stramt så det blir vanligvis reaksjon etterhvert... Og hvis ikke ser de på ultralyd at baby er aktiv, bare at den ligger så du ikke kjenner noe...

Okay det høres bra ut [:)]
Ble litt bekymret. For ho er liksom ikke aktiv så veldig på dagtid. Skal på sånn registrering om en uke nemlig. [;)]

Jeg føler det er mer aktivitet under en sånn test enn ellers ja. Hva det kommer av vet jeg ikke, men jeg var litt skeptisk første gang de skulle ta den, da tenkte jeg : Det skal nå godt gjøres at den lille finner ut at hun skal bevege seg/sparke akkrurat nå.... Men det gjorde hun da, og på de testene jeg har tatt etterpå - i massevis [:)] Så det er nok noe med de ja [:)]

CTG registrerer ikke sparkene..du må selv trykke på en knapp når du kjenner spark/bevegelser. CTG har en sensor for å måle hjerteaktiviteten til barnet og en for å måle rier/sammentrekninger i livmoren. Er de ikke fornøyd med antall spark, gir de deg som regel isvann o.l. for å få fart på barnet

Hvorfor er det så mange som skal ha en slik test?
Jeg har ikke fått beskjed om noe slikt[8|]

ORIGINAL: Drømmeren

Hvis du er innom føden/fødepoliklinikk, tas en slik test hver gang[:)]

ORIGINAL: Nr 4

ORIGINAL: Drømmeren

Hvis du er innom føden/fødepoliklinikk, tas en slik test hver gang[:)]

Ok..

Når jeg hadde sparketest så hørte jeg sparkene men kjente ikke alle. Tror det ble mer liv siden det var ekstremt mye lys i rommet, og beltene med de følerene var kalde kanskje.. aner ikke [8|]

Hmmm, ikke masse spark her heller, men kjenner liv hver dag. Han drar seg over fra side til side og kommer med noen spark i ny og ne.....tror ikke det er noe å bekymre seg over hvis du føler at ting er som det skal[:)]

Når jeg tok en sånn registrering så fikk jeg beskjed om å trykke på knappen når jeg kjente både spark og bevegelser.. Men nå pleier jentungen min å begynne å romstere på seg når jeg legger meg ned på ryggen da..
Sikkert forskjellig fra unge til unge som alt annet det også.

Back
Topp