Ctg registrering - målinger

ingeniørfrue

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberlykke 2016
Hei damer! :) var på føden i går natt fordi jeg fikk skikkelig tak i ryggen og ungen var stille. Ctg registrerte sammentrekninger hvert 10 min med nivå på ca 40-50. Det er vel bare svake kynnere? :) de sjekket livmorshalsen og den var 3 cm så ikke noe fødsel enda ihvertfall! 32+0 :)

Hei damer! :) var på føden i går natt fordi jeg fikk skikkelig tak i ryggen og ungen var stille. Ctg registrerte sammentrekninger hvert 10 min med nivå på ca 40-50. Det er vel bare svake kynnere? :) de sjekket livmorshalsen og den var 3 cm så ikke noe fødsel enda ihvertfall! 32+0 :)
Er ikke noe fasitsvar på det fikk jeg beskjed om. På noen registrerer ikke rietelleren like bra, mine rier under fødsel gikk aldri over 50 på målingene :)

Mine rier på det sterkeste ble målt til å være kynnere, så den målinga deres stoler jeg ikke helt på :p Men godt det ikke er fødsel enda, best å holde seg inne noen uker til :)

Mine rier på det sterkeste ble målt til å være kynnere, så den målinga deres stoler jeg ikke helt på :p Men godt det ikke er fødsel enda, best å holde seg inne noen uker til :)
Hahaha ja ikke sant! Fikk noen heftige tak da, så det var jo "noe" men har blitt bedre nå heldigvis :D

Vil tro det er individuelt! Men jeg opplevde det samme. De kalte det premature rier hos meg, da jeg ble registrert opp imot 70 i uke 29, men roet seg samme døgnet. Men vet ikke om det kan ha med modning å gjøre? Jeg hadde åpning allerede i uke 33 :-) Men igjen, ikke alltid man kan stole på beltene heller :-)

Styrken på registrering varierer. 40-50 kan være kynnere på noen, rier på andre :) fikk høre det hadde litt å si på hvor mye polstring man har i form av fett på magen.

ImageUploadedByBV Forum1468769588.807973.jpg
Ligger mellom 60-80-90 nå.... 32+6...

Får du drypp for å stoppe evt. rier? Hvordan går det? :)
Off var oppi 100 på toppene, men fikk ingenting for å stoppe de siden de påvirket ikke livmorshalsen :(... Så fikk dra hjem med streng beskjed om sofaleie og lite aktivitet men ikke så lite at jeg får blodpropp, og må bare gjøre minst mulig anstrengende... Og fikk lov til å komme på føden så mange ganger og når som helst framover, så det er betryggende iallefall! Men fytti så vonde noen av de er :p så det er nok modnings"rier"/kraftige kynnere... Håper de gir seg etterhvert og ikke holder på til termin, for da blir mora utmatta før babygutten kommer :o

Det der er sååååå slitsomt!!! Hadde det sånn helt frem til fødsel en uke på overtid. Det medførte at jeg ikke syntes åpningsriene var vonde, og hadde det ikke vært for at jeg plutselig endret måten å puste på, hadde jeg ikke reagert på at det var rier.. Håper du slipper å gå for lenge med sånne kynnere!!

Sniker fra august her! Jeg var inne i dag på ctg måling, heldigvis ikke noe rier men en veldig "slapp" baby! alt så normalt ut bortsett fra at han beveget ikke så mye på seg, så skulle ha lav terskel for å komme tilbake hvis han fortsatte å ikke være så aktiv!

Sniker fra august her! Jeg var inne i dag på ctg måling, heldigvis ikke noe rier men en veldig "slapp" baby! alt så normalt ut bortsett fra at han beveget ikke så mye på seg, så skulle ha lav terskel for å komme tilbake hvis han fortsatte å ikke være så aktiv!
Fikk du ultralyd?

Jeg hadde kynnere sterke som rier fra uke 25, men de gjorde ingenting, bare var slitsomme..
Babyen kom 37+0.;)

Off så fælt :( håper det er tegn på at babyen kommer snart! "Stille før stormen"

Back
Topp