CTG-måling av hjertelyd og rier

KajsaKrabat

Forelsket i forumet
JEG lurer på hvor høyt det tallet som måler rier har vært på dere som har født før?

Jeg lå med den saken festa på magen i dag og kom oppi 40 kanskje. Det var ikke vondt, men sånn at jeg merket det som mageknip.

Hva har dere andre hatt?

Dytt

Hehe, ja det forstår jeg [;)]

Jordmora sa at det var veldig forskjellig fra person til person hvordan man opplevde sammentrekninger, men det er jo spennende å høre fra andre allikevel hva den måleren har vist.

Er det flere som husker?

Jeg hadde modningsrier som jeg kjente godt og som var regelmessige på lørdag, toppene var da på rundt 40.

Hm, ja samme som meg da [:)]

Har det bare gitt seg for din del? PÅ sykehuset sa de jeg hadde urolig livmor og rolig baby, så jeg måtte være flinkere til å spise mer regelmessig og drikke mer (også saft for å holde oppe blodsukkeret). Ellers var alt klart for fødsel. Hodet festet og alt vel [;)]

ORIGINAL: KajsaKrabat

Hm, ja samme som meg da [:)]

Har det bare gitt seg for din del? PÅ sykehuset sa de jeg hadde urolig livmor og rolig baby, så jeg måtte være flinkere til å spise mer regelmessig og drikke mer (også saft for å holde oppe blodsukkeret). Ellers var alt klart for fødsel. Hodet festet og alt vel [;)]

Vel.. jeg har hatt modningsrier siden fredag kl.21. Mandag mente JM at de hadde utviklet seg til "smårier".. De er her nesten hele døgnet, ofte regelmessig og innimellom bare en enkelt en... Jeg er utslitt, har nesten ikke sovet siden natt til fredag for TO uker siden.. Så skal til JM og evt sykehus om noen timer for å diskutere om det er best å sette meg i gang.. Som JM sa: Du skal jo ha krefter nok til å klare fødselen også! Men jeg er litt redd.. det var ikke sånn det skulle bli...

Ja, det høres jo fryktelig slitsomt ut! Hva vil du selv da?

Er det ikke mulig å få noe beroligende sånn at du får sove ordentlig? Så du kan vente til fødselen setter seg selv i gang?

Jeg mener å ha lest noe om det uten å egentlig ha peiling på hva jeg snakker om [8D]

Nei, huff. Det kan ikke være noe særlig å gå rundt sånn og hvertfall ikke når smertene ikke har noe for seg!

Ja, det høres jo fryktelig slitsomt ut! Hva vil du selv da?

Er det ikke mulig å få noe beroligende sånn at du får sove ordentlig? Så du kan vente til fødselen setter seg selv i gang?

Jeg mener å ha lest noe om det uten å egentlig ha peiling på hva jeg snakker om [8D]

Nei, huff. Det kan ikke være noe særlig å gå rundt sånn og hvertfall ikke når smertene ikke har noe for seg!

Jeg ville jo helst at det skulle skje helt naturlig, men nå er jeg så sliten og har så vondt i kroppen av å ha det sånn at igangsettelse er kanskje det beste... Paracet fungerer ikke på meg, dessverre... Og sovemedisin prøvde jeg for et par mnd siden,uten hell... så jeg føler ikke at jeg har krefter til å prøve og se... [&:] Var jo innlagt 1 døgn for noen uker siden,pga magevirus, det var da jeg begynte å bli sliten.....

JA, da ønsker jeg deg bare lykke til senere i dag! Krysser fingrene for at dere finner en snarlig løsning også er du nok Mamma snart! ;)

JA, da ønsker jeg deg bare lykke til senere i dag! Krysser fingrene for at dere finner en snarlig løsning også er du nok Mamma snart! ;)

Tusen takk for det! [:)] håper du får flere svar her, intr tema [:)]

Jeg og! Hvor høyt går den riemåleren og hvordan føles det?

Her var jeg oppe i 40, men siden jeg var inne for hj.rytmen nevnte de ingenting om det var kynnere eller rier eller noe slikt, har jm time i morgen, kanskje spørre..
men de blir nå hardere for hver dag her... og jevnere..

Ble å nysgjerrig på hvor langt opp den går... har man aktive rier når man når 100?? Det som høres logisk ut iallefall [8D]

Ja, eller hvor langt over 100 går det liksom? Hvor vondt kan det bli?

Håper flere har oppklarende svar [8D]

Jeg ble parkert i godstol for å måle dette mens jeg venta på at det skulle bli ledig fødestue. Holdt på leeenge og gjorde det 2 ganger med litt pause mellom. Hadde mange rier mens jeg holdt på med det og hun som satte det i gang sa jo da jeg begynte at det ene tallet skulle øke når jeg hadde rier. Derfor måtte jeg jo spørre hvorfor tallet stortsett gikk nedover og ikke opp når jeg hadde riene og da var svaret at hun ikke visste, men av en eller annen grunn ble det ikke rett på alle. [&:] Så for meg føltes det ikke som det var mye poeng. Jeg kjente jo babyen bevege seg og sånt så var jo ingen misstannker om at noe var galt, bare mye bedre å sitte i den stolen og vente enn i den vonde sofaen uti gangen. [:D]

Når jeg har tatt ctg så har den liksom stått på 99 før de slår den på. Så virker jo nesten som de går opp til 100 da. Mener de sa det til meg at når den når helt opp til 99 er det skikkelig rier. Ene gangen var jeg oppe i 58, men kjente nesten ingenting da. bare at magen strammet seg litt. Men den gangen var jeg der pga jeg hadde så "mageknip". vet ikke helt hva det var. Og jeg kjente jo ikke bevegelsene hans pga det var så vondt. Så er jo mulig jeg ville kjent mer om jeg ikke hadde den "knipen". De andre gangene når jeg har hatt kynnere der har den ligget på mellom 20 og 30.

Back
Topp