Cruise

jippiapril

Nr 3 i magen :)
Vurderer å reise på cruise i karibien i januar. Er da rundt 20 uker på vei. Men er litt skeptisk til den lange flyturen. Tenker på blodpropp og stråling osv. Hva synes dere?? Jeg er så i tvil.....Risikoen er jo liten...

Stråling fra hva?? Flyet?? Ville ikke jeg tenkt på iallefall....Det anbefales vel å bruke støttestrømper når du skal ut å flyge som gravid....Ellers så vet jeg ikke hvor stor faren for blodpropp er...sikkert veldig liten som du sier, ellers ville vel de anbefalt gravide å ikke fly...

Løp og kjøp!! Kos deg masse på tur :-)
Skal selv over Atlanteren i slutten av november. Vil da være ca 13 uker på vei.
2. trimester er det sikreste å fly i. Jeg kommer til å bruke støttestrømper siden det er en lang flytur og være påpasselig med å drikke rikelig med vann. Utover det skal jeg bare kose meg MASSE! *gleder meg*

Det skal vel ikke være farlig å fly før man er i uke 34 eller noe, hvis jeg ikke husker feil. Men flyselskapene har forskjellige "regler" når det gjelder gravide, så jeg hadde sjekket det først.
Bruker du støttestrømper så skal det nok gå bra, du trenger heller ikke å sitte stille hele veien, det går an å gå litt fram og tilbake på flyet. 
Angående stråling så mener du kanskje fra sola? Tror ikke det er noe farlig der borte  på den tiden, det er jo "vinter" der også så sola er ikke så sterk, smør med høyeste solfaktor på magen for sikkerhets skyld og er du usikker så er det jo bare å gå med en hvit singlet eller noe?
Jeg har selv vært på Crusie i Karibien, mener det var i november/ desember (de hadde begynt med julepynt å greier i Miami i hvertfall), det var ikke sånn farlig varmt der da, så det tror jeg ikke er noe problem asså.

Takk for svar! :) Hehe... det er kosmisk stråling det er snakk om. Min samboer også bare lo av meg da jeg fortalte om det!  Men jeg leste på nettet at flyvertinner blir sagt på bakken når de blir gravide bla. pga dette.. Men det har nok ikke mye å si med en flytur... Så tror jeg satser på en tur!

Back
Topp