Crinone

Mackenzie87

Betatt av forumet
Noen av dere som går på crinone? Hvor lenge skal dere gå på det? Føler jeg har fått så uklart svar av legen så tenkte å høre med dere her. Skal selvfølgelig ringe tilbake til legen imorgen altså, men syns det er litt interessant å høre hva dere andre skal:)

Det mest normale er å gå på progesteron ut uke 6. Etter det tar kroppen over progesteronproduksjonen selv. Før det er det vel det gule legemet som produserer progesteron. Men jeg vet at noen også går på progesteron hele første trimester. Spør legen din en gang til ;)

Jeg fikk crinone uke 6 med minstemann. Det skulle jeg gå på til ca uke 13-14 :)

Jeg gikk på crinone forrige svangerskap pga mistanke om progesteronmangel. Jeg brukte det fra 3 dpo og frem til uke 12. I vedlegget stod det noe som at man kun skulle bruke det i første trimester.

Skal bruke det til uke 12 :)
Har ikke påvist progesteronmangel men det er en mistanke etter habituell abort. Tar en dose pr dag. Gleder meg til å slutte, da det en noe skikkelig kliss og har gitt meg såre slimhinner og ala sopp/fukt-rifter på utsiden :/

Jeg skal også gå på det frem til uke 12 :) Jeg har inntrykk av at det er det vanligste ved habituell abort.

Tusen takk dere! Jeg måtte vente på telefontime med legen på mandag men skulle fortsette fram til det så da går jeg ut fra at det er fram til uke 12 og det er jo ikke lenge til

Følger opp denne her jeg. Snakket med legen istad og jeg skal nå ta crinone annenhver dag i en uke siden jeg er 11+0 idag, og når jeg er i uke 12+0 skal jeg slutte helt:) gleder meg til å være ferdig med det! Blodfortynnende skal jeg gå på ut uke 16!:)

Back
Topp