Crinone

Syrine skrev:
Nei....hva er det for? *nysgjerrig*

Det er et progresteron tilskudd vi tar når vi holder på med prøverør Det er egentlig noe kroppe produserer selv når egget fester seg, men noen tar det for å sørge for at kroppen har nok så egget holder seg " fast" .

min engel skrev:

Syrine skrev:
Skjønner :-) Er det det man tar hvis man har kort lutealfase også kanskje?

Ja

Da husker jeg å ha lest om det! Jeg har veeeldig kort lutealfase, men trengte heldigvis ikke noe sterkere enn vitamin b6 for å hjelpe kroppen :-)

ja, jeg går på det :) ble satt på det forrige uke etter kraftig blødning siden jeg har hatt for mange sa/ma:)

Ja jeg bruker det. Har fått ordre om å slutte med det på søndag, men vet ikke om jeg tørr. .....

Mortens skogmus skrev:
Ja jeg bruker det. Har fått ordre om å slutte med det på søndag, men vet ikke om jeg tørr. .....

Eg fikk beskjed om å bruke den en gang om dagen frem til testdagen som er 14 dpo, men eg diskuterte meg frem til at eg ville ha det 2 ganger om dagen frem til eg skal på ul i uke 7.
Og hvis lille spiren lever og har det bra så skal eg ta det 1 gang om dagen til uke 12..
De på sykehuset sa at det sikkert ikke var nødvendig siden kroppen lager dette selv når egget fester seg, og siden det ikke er farlig å ta det så gjør eg det så lenge eg føler for det.
Det viktigste er jo at mor ikke stresser

der er jeg enig med deg. hvis du føler deg tryggere på, og tross alt har slitt lenge med å få det til, så hjelper det ivertfall på mor ;)
og dessuten vet da vel ikke de om du ikke klarer å produsere nok progesteron selv! og siden kroppen vil støte ut fosteret uten progesteron, så kanskje huleboeren din trenger det :) det var ivertfall beskjeden jeg fikk fra 3 forskjellige leger nå den siste uken :) så selv om den gir litt ekstra kvalme og tømmer meg for energi, og forøvrig ikke er billig :/, så er den ivertfall ikke skadelig, og gjør antakelig sin nytte :)

ilyena skrev:
der er jeg enig med deg. hvis du føler deg tryggere på, og tross alt har slitt lenge med å få det til, så hjelper det ivertfall på mor ;)
og dessuten vet da vel ikke de om du ikke klarer å produsere nok progesteron selv! og siden kroppen vil støte ut fosteret uten progesteron, så kanskje huleboeren din trenger det :) det var ivertfall beskjeden jeg fikk fra 3 forskjellige leger nå den siste uken :) så selv om den gir litt ekstra kvalme og tømmer meg for energi, og forøvrig ikke er billig :/, så er den ivertfall ikke skadelig, og gjør antakelig sin nytte :)

Eg får det heldigvis dekket av HELFO siden dette går under prøverørsforsøket og vi har allerede brukt opp egenandelen som er 15.000.

da er det ivertfall bare å kjøre på syns jeg :)

Kommer nok til å bruke det til tre dager før ul....har jo to esker liggende så

Back
Topp